DPP: Představenstvo řeší nehospodárnost v Pražské strojírně

05.11.2017 11:16

Představenstvo Dopravního podniku hl. m. Prahy (DPP) chce eliminovat negativní dopady spojené s nákupem brousícího stroje, který iniciovalo bývalé vedení Pražské strojírny. DPP bude postupovat při řešení kontroverzní smlouvy z minulosti s péčí řádného hospodáře.

DPP: Představenstvo řeší nehospodárnost v Pražské strojírně
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

Bývalý generální ředitel Pražské strojírny Vladimír Říha uzavřel v rozporu se svými oprávněními smlouvu o koupi brousícího stroje za více než 101 milionů korun. Podle výsledků forenzního auditu ale může nákup stroje vygenerovat škodu v řádech desítek milionů korun.

„Jako majitel Pražské strojírny jsme sjednanými cenovými a obchodními podmínkami nákupu brousícího stroje výrazně znepokojeni. Dopravní podnik podporuje snahu současného vedení Pražské strojírny o minimalizaci dopadů na její hospodaření,“ říká Martin Gillar, generální ředitel a předseda představenstva DPP.

„Budeme se snažit zjistit reálnost nabývací ceny, resp. přiměřenost marže pro dodavatele stroje tak, abychom eliminovali negativní dopady na ekonomickou návratnost stroje a rovněž do hospodaření Pražské strojírny,“ říká Peter Hlaváč, ekonomický ředitel DPP a předseda dozorčí rady Pražské strojírny s tím, že Dopravní podnik detailně zpracuje ekonomický rozbor této investiční akce a možné varianty jejího financování i případnou možnou půjčkou z DPP.

Bývalý ředitel Pražské strojírny Vladimír Říha podle právních analýz DPP v případě nákupu brousícího stroje mohl naplnit znaky skutkové podstaty trestného činu, když nejednal s péčí řádného hospodáře a pravděpodobně způsobil škodu v řádech desítek milionů korun. V této souvislosti bylo na Vladimíra Říhu novým vedením Pražské strojírny podáno trestní oznámení a budou podniknuty právní kroky k uplatnění náhrady způsobené škody.

Důsledkem nehospodárných kroků bývalého vedení Pražské strojírny byla rostoucí celková zadluženost. I z tohoto důvodu DPP přistoupil začátkem letošního roku k personální výměně celého představenstva Pražské strojírny.

Dopravní podnik hl. m. Prahy, a.s. je největším dopravcem zajišťujícím městskou hromadnou dopravu v České republice. Obsluhuje celkem 142 autobusových linek, dále 24 denních a 9 nočních tramvajových linek a 3 linky metra. K 1. 1. 2017 bylo ve vlastnictví společnosti 1 179 autobusů, 857 tramvajových vozů a 730 vozidel metra. Společnost ročně přepraví více než miliardu osob a ujede cca 175 mil. kilometrů. Podnik má k 1. 1. 2017 celkem 10 962 zaměstnanců, z toho 4 230 tvoří řidiči MHD. Jediným akcionářem Dopravního podniku je hlavní město Praha, množství dopravních spojů a zadání pro jízdní řády v Praze určuje společnost ROPID (Regionální organizátor Pražské integrované dopravy). Více informací o Dopravním podniku naleznete rovněž ZDE.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Martin Kolovratník byl položen dotaz

Byl byste pro, aby měli cyklisti SPZ?

Cyklisti jsou všude a dost často bohužel nedbají pravidel silničního provozu. Už víckrát se mi ale stalo, že udělali nějaký přestupek a vlastně jim to projde, protože je nemáte jak identifikovat, i když je třeba natočíte nebo je zachytí nějaká kamera. Neměli by mít na kole něco, podle čeho půjdou id...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

SÚKL: MUDr. Tomáš Boráň byl jmenován ředitelem Státního ústavu pro kontrolu léčiv

20:48 SÚKL: MUDr. Tomáš Boráň byl jmenován ředitelem Státního ústavu pro kontrolu léčiv

Ředitelem Státního ústavu pro kontrolu léčiv se 1. května 2024 stal MUDr. Tomáš Boráň. Na základě vý…