DPP se rozloučí s autobusy typu Karosa B731

11.09.2014 17:11

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) 12. září 2014 vyřadí z provozu poslední standardní autobusy typu Karosa B731, které se v systému pražské MHD poprvé objevily v roce 1982. DPP se s typickými hranatými Karosami rozloučí na autobusovém obratišti Českomoravská a Letňany, kde budou vozy přistaveny pro zájemce o jejich prohlídku. Vozidla se rovněž vydají na své poslední jízdy s cestujícími po zkráceném úseku linky č. 158.

DPP se rozloučí s autobusy typu Karosa B731
Foto: Hans Štembera
Popisek: Centrální dispečink městské dopravy

První městské autobusy Karosa B731 s automatickou převodovkou byly dodány do pražského dopravního podniku v roce 1982 jako novinka tuzemského výrobce Karosa Vysoké Mýto. Poslední kusy DPP odebral v roce 1995, šlo o provedení s převodovkou ZF a motorem Renault MIHR. Celkem bylo do Prahy v letech 1982 až 1995 dodáno 987 kusů autobusů Karosa B731.

Posledních pět autobusů typu Karosa B731, které DPP v pátek 12. září naposledy využije, pochází z roku 1995. Tyto vozy již disponovaly moderní automatickou převodovkou a od roku 2008, kdy byly v rámci celkové opravy modernizovány, také elektronickým informačním systémem a klimatizovanou kabinou řidiče.

„Vyřazení posledních pěti autobusů Karosa B731 je součástí strategie DPP, která sleduje celkové omlazení a modernizaci vozového parku. Průměrné stáří našich autobusů je v tuto chvíli 8,86 let,“ uvedl Jaroslav Ďuriš, generální ředitel DPP. Ve vozovém parku DPP zůstávají nadále v provozu další typy Karos, především modernizované typy řady 900, která byla ve výrobě v letech 1996 až 2006.

DPP k této příležitosti přistaví dva vozy typu Karosa B731 v pátek 12. září 2014 na autobusová obratiště u stanic metra Českomoravská a Letňany, kde si je budou moci zájemci prohlédnout či se s nimi vyfotografovat. „Od cca 14.30 hodin budou tři vozy mimořádně nasazeny na zkrácený úsek linky č. 158 z Českomoravské do Letňan, na níž budou jezdit cca do 19.30 hodin. Poslední možnost setkat se s Karosou B731 v barvách DPP budou mít fanoušci MHD na Dni otevřených dveří v garáži Kačerov, který se uskuteční 20. září,“ uvedl Jan Lebeda, vedoucí jednotky Správa Vozidel a Autobusů.

DPP v rámci systému pražské MHD využívá k 1. 9. 2014 celkem 1 139 autobusů, které jsou ve vlastnictví společnosti. V současnosti jsou nejzastoupenějším typem autobusů pod hlavičkou DPP nízkopodlažní vozidla SOR NB12 a NB18, kterých po Praze jezdí celkem 413.

Technické údaje Karosy typu B731 z roku 1995

Motor

Renault MIHR 062045 B/3; objem válců 9830 cm3; plný výkon 152 kW při 2100 ot.min.-1
ležatý, řadový, vznětový šestiválec s přímým vstřikem paliva, přeplňovaný turbodmychadlem a s mezichladičem nasávaného vzduchu

Převodovka

automatická čtyřstupňová ZF 4 HP 500

Přední náprava

LIAZ lichoběžníková, s nezávisle zavěšenými koly

pneu 11/70 R 22,5

Zadní náprava

Detva jednostupňová, s diferenciálem Rockwell 160E

Celková délka

11 055 mm

Šířka

2 500 mm

Výška

3 165 mm

Rozvor náprav

5 600 mm

Pohotovostní hmotnost

9 690 kg

Obsaditelnost

95 (32 sedících, 63 stojících)

Max. dovolená rychlost

70 km.h-1

Dopravní podnik hl. m. Prahy, akciová společnost

Dopravní podnik hl. m. Prahy, a.s. je největším dopravcem zajišťujícím městskou hromadnou dopravu v České republice. Obsluhuje celkem 149 autobusových linek, dále 22 denních a 9 nočních tramvajových linek a 3 linky metra. K 1. 1. 2014 bylo ve vlastnictví společnosti 1 255 autobusů, 927 tramvajových vozů a 715 vozidel metra. Společnost ročně přepraví více než miliardu osob a ujede cca 163 000 000 kilometrů. Podnik má k 1. 1. 2014 celkem 10 606 zaměstnanců, z toho 4 071 tvoří řidiči MHD. Jediným akcionářem Dopravního podniku je hlavní město Praha, množství dopravních spojů a jízdní řády v Praze určuje společnost ROPID (Regionální organizátor Pražské integrované dopravy). Více informací o Dopravním podniku naleznete rovněž na http://www.dpp.cz.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Tomáš Zdechovský byl položen dotaz

Právo na opravu

Věci se dají dát opravit už dnes, ale problém je, že oprava často vyjde stejně nebo skoro stejně jako koupit si novou věc. Tak k čemu pak platit za opravu? Nepřijde vám tento zákon EU zase úplně zbytečný? A když dám věc opravit, jakou, pokud vůbec, na ni pak budu mít záruku? Děkuji za odpověď

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

DPP pořádá v sobotu výroční Den otevřených dveří na Kačerově u příležitosti 50 let pražského metra

22:12 DPP pořádá v sobotu výroční Den otevřených dveří na Kačerově u příležitosti 50 let pražského metra

Ve čtvrtek 9. května 2024 uplyne 50 let od slavnostního zahájení provozu první trasy metra v Praze. …