DPP získal špičkově vybavený měřící vůz pro metro. Kontroluje geometrii tratí i ojetí kolejnic

21.09.2018 21:39

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) ode dneška nově disponuje špičkově vybaveným měřícím vozem pro kontrolu kolejového svršku v pražském metru.

DPP získal špičkově vybavený měřící vůz pro metro. Kontroluje geometrii tratí i ojetí kolejnic
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

Vůz Plasser & Theurer typ EM 50 byl zmodernizován po 15 letech provozu. Měřící vůz je nyní vybaven nejmodernějšími technologiemi pro měření geometrických parametrů kolejového svršku (GPK), přívodní kolejnice, vlnkovitosti a představuje tak generační skok v možnostech měření různých parametrů. Vůz měří například tyto parametry: rozchod koleje, převýšení koleje, vzepětí obou kolejnicových pasů, zborcení koleje, příčný profil obou kolejnicových pasů, vzdálenost i výška přívodní kolejnice a vlnkovitost kolejnic.

„Bezpečnost cestujících a provozu je pro nás jednoznačnou prioritou. Díky zmodernizovanému měřícímu vozu Plasser typ EM 50 můžeme v metru garantovat lepší kontrolu geometrických parametrů kolejového svršku (GPK), tedy rozchodu, převýšení, zborcení, ojetí kolejnic, vlnkovitosti, či vzdálenosti a výšky přívodní kolejnice. Jsme rádi, že můžeme nyní měřící vůz po proběhlém upgradu uvést do provozu,“ říká Oldřich Vytiska, technický ředitel DPP s tím, že měřící vůz je jednoznačným skokem směrem k lepší bezpečnosti provozu metra.

Rozsáhlý technologický upgrade zahrnoval náhradu hlavního počítače s operačním systémem a kompletní výměnu hardwaru i softwaru pro měření GPK. V rámci výměny hardwaru a softwaru pro měření GPK byla osazena nová jednotka IMU (Inerciální měřící jednotka), jednotka GMS pro měření rozchodu, počítačový systém a anténa pro příjem GPS. Instalovaný inerciální navigační systém pro měření geometrie koleje je nejmodernějším měřicím systémem určeným pro měření geometrických parametrů koleje i při vysokých rychlostech. Upgrade doznal i systém měření přívodní kolejnice.

DPP díky modernizaci měřícího vozu získá i přenosné laserové zařízení CALIPRI. Je určené k měření profilů kol železničních vozidel, kolejnic a prvků výhybek nebo brzdových kotoučů. Další měřící přenosné zařízení bude sloužit k přesnému měření vlnkovitosti kolejnic. Výhodou RAILSTRAIGHTS je možnost provedení kontrolního měření ihned po provedeném broušení kolejnic.

Technologické vylepšení měřícího vozu Plasser typ EM 50 provedla společnost ČD – Telematika. „Pražský dopravní podnik je velmi významný zákazník, vždyť se jedná o největší podnik svého druhu v České republice,“ říká Bruno Wertlen, člen představenstva ČD – Telematiky. „Těší nás, že námi provedený kompletní technologický upgrade měřícího vozu přispěje k ještě větší bezpečnosti provozu metra i jeho pasažérů,“ dodává Wertlen.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Tomáš Zdechovský byl položen dotaz

Právo na opravu

Věci se dají dát opravit už dnes, ale problém je, že oprava často vyjde stejně nebo skoro stejně jako koupit si novou věc. Tak k čemu pak platit za opravu? Nepřijde vám tento zákon EU zase úplně zbytečný? A když dám věc opravit, jakou, pokud vůbec, na ni pak budu mít záruku? Děkuji za odpověď

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Vězeňská služba: Pietní vzpomínka k výročí Pražského povstání

20:48 Vězeňská služba: Pietní vzpomínka k výročí Pražského povstání

V rámci oslav výročí Pražského povstání se dnes konal vzpomínkový pietní akt na místě bývalého nacis…