Důvěryhodnost e-shopu je pro zákazníky zásadní

25.02.2014 12:05

E-shopy ke svým nákupům využívá v Čechách stále více lidí, minimálně jednou do roka takto nakoupí téměř 80 %. Která kritéria rozhodují o tom, že si produkt nebo službu pořídí v daném internetovém obchodě? Jedná se o celou řadu věcí, ale jako nedůležitější je z pohledu zákazníka důvěryhodnost.

Důvěryhodnost e-shopu je pro zákazníky zásadní
Foto: Hans Štembera
Popisek: Klávesnice

Lidí, kteří nemají zkušenost s e-shopy, je stále méně. Jednou do roka nakoupí přes internetový obchod 79 % a 43 % i několikrát do měsíce. Jen v ČR mají k dispozici na 37 000 online obchodů. „Zákazníci chtějí rychle a levně nakoupit, ale zároveň i mít zaručeno, že jim objednané zboží dorazí včas a v pořádku. Proto je při rozhodování důvěryhodnost daného obchodu klíčovým faktorem. To potvrzuje i skutečnost, že 53 % dá při výběru e-shopu na doporučení známého,“ komentuje Miroslav Uďan, CEO služby Shoptet.cz. „Spokojený zákazník je tou nejlepší reklamou, která zaručeně přivede další. Proto všem provozovatelům onlineových obchodů radím, aby se svými zákazníky komunikoval a poskytovali bezchybný servis,“ dodává.

Lidé nechtějí být při nákupech v e-shopech podvedeni, mají strach posílat své peníze, aniž by měli jistotu, že objednané zboží dostanou v pořádku. Dříve než provedou svoji objednávku v neznámém obchodě, přečtou si v 66 % reference ostatních. Zákazníci online obchodů také velmi často čtou obchodní podmínky, chtějí například vědět, jaká jsou pravidla při vrácení zboží nebo způsoby doručení. Orientaci mezi e-shopy usnadňují různá označení. Mezi ně patří například nezávislé hodnocení obchodů zákazníky, které zastřešuje největší tuzemský srovnávač zboží Heureka.cz. E-shopy, které splnily kritéria, se pak mohou pyšnit razítkem Ověřeno zákazníky.

Při nákupu zboží se lidé nejvíce bojí doručení poškozeného zboží, dále pak nedoručení v dané lhůtě nebo problémů s platbou online. „Provozovatelé by rozhodně tyto věci neměli podceňovat. Tím, že je konkurence velká, tak každá maličkost rozhoduje o tom, zda e-shop přežije nebo ne. Je několik věcí, kterými se důvěryhodné obchody vyznačují. Mezi ně patří jasně viditelný kontakt, jednoduchost obchodu a především dobrá komunikace,“ upozorňuje Miroslav Uďan.

O Službě Shoptet.cz

Shoptet.cz se na českém trhu specializuje na nabídku originálních a intuitivních e-shopů, které nabízí formou pronájmu. Jedná se jednoduchý způsob, jak mít na vlastní internetový obchod rychle a bez velkých investic. Pronájem internetového obchodu zahrnuje širokou škálu služeb, jako například napojení na ekonomické systémy, různé platební metody a také propojení se sociálními sítěmi a aukčním portálem Aukro.cz. V současné chvíli má Shoptet.cz v portfoliu více než 2 000 aktivních e-shopů, což tvoří zhruba 10 % komerčních řešení na českém trhu. Firma expanduje na zahraniční trhy, v současné chvíli je aktivní v Brazílii. V roce 2011 vstoupil do společnosti také investor Ondřej Tomek. Více na www.shoptet.cz. Rady a postřehy Miroslava Uďana je nově možné najít na http://www.miroslavudan.cz/.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Ondřej Kolář byl položen dotaz

návrat Ukrajinců

Je podle vás fér někoho nutit jít válčit, když nechce, a lze takové lidi vůbec nějak motivovat? Jestli někdo před válkou utekl, myslíte, že je něco, co ho přiměje jít válčit? Vždyť není nic cennějšího, než život. A jelikož se válka pro Ukrajinu nevyvíjí vůbec dobře, není třeba řešit, co bude Ukrajin...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

SÚKL: MUDr. Tomáš Boráň byl jmenován ředitelem Státního ústavu pro kontrolu léčiv

20:48 SÚKL: MUDr. Tomáš Boráň byl jmenován ředitelem Státního ústavu pro kontrolu léčiv

Ředitelem Státního ústavu pro kontrolu léčiv se 1. května 2024 stal MUDr. Tomáš Boráň. Na základě vý…