ERV Evropská pojišťovna: Počet zahraničních cest i škod byl v létě rekordní

12.10.2022 15:13 | Tisková zpráva

Největší skok nastal už během června

ERV Evropská pojišťovna: Počet zahraničních cest i škod byl v létě rekordní
Foto: ERV
Popisek: ERV Evropská pojišťovna

Letošní letní sezona byla jedním slovem extrémní. Oproti předchozím letům začala naplno dříve, už ve 2. polovině května a hlavním trendem byl masivní návrat k leteckým dovoleným. 

Anketa

Jste ještě schopni zajistit si dostatek kvalitního jídla?

16%
hlasovalo: 16316 lidí
Celkový počet škod vzrostl ve srovnání s posledním předcovidovým rokem 2019 o 71 %. V meziročním srovnání šlo dokonce 163% nárůst. Průměrná výše škody vzrostla oproti roku 2019 o 25 % na 10.929 Kč. Nejvíce škod pak ERV Evropská pojišťovna zaznamenala již v červnu, zatímco běžně býval nejsilnějším měsícem srpen. 

„V červnu klienti nahlásili třetinu všech letních škod, ale z pohledu peněz, které jsme za ně vyplatili, měl červen dokonce nejvyšší podíl ze všech tří měsíců,“ říká Vlastimil Divoký, manažer marketingu a komunikace ERV Evropské pojišťovny. Důvodem je i fakt, že během června jezdilo do zahraničí více starších lidí, jejichž zranění a léčení bývají náročnější (zlomené krčky apod.), a také větší zastoupení cest do exotických zemí.

Škod dramaticky přibylo, vzrostla i jejich průměrná výše
Průměrná výše letní škody vzrostla proti roku 2019 o 25 % na 10.929 Kč. Zhruba ¾ všech škod tvořily léčebné výlohy, což je návrat k poměrům roku 2019. Škod z tzv. léčebných výloh bylo oproti roku 2019 o 76 % více.
Největší podíl na vyplaceném plnění – celých 55 % - měly škody z pojištění storna. Průměrná škoda ze storna dosáhla částky 29 000 Kč, což je o 52 % více než v roce 2019. „Mohou za to rostoucí ceny dovolených, ale také jiné nákupní chování. Zatímco v roce 2019 bylo více first minute, tj. dovolené se rušily dříve a při jejich zrušení nebyly tak vysoké stornopoplatky, letos lidé pořizovali své zahraniční cesty později a většina storen tak byla pár dní před odjezdem, tedy s vysokými stornopoplatky,“ říká Vlastimil Divoký.

Pokračuje rostoucí trend velkých škod

Velkých škod, tedy těch s náklady převyšujících 100.000 Kč, bylo letos o 50 % více než v roce 2019. „Náklady na hospitalizaci, a hlavně repatriaci se zvýšily natolik, že téměř každý případ, který ji vyžaduje, automaticky dosáhne nákladů nad sto tisíc korun,“ říká Vlastimil Divoký.

Nejvíce škod z Egypta, nárůst zaznamenaly exotické destinace

Nejrizikovější destinací byl z pohledu počtu škod opět Egypta, odkud jich klienti nahlásili z celkového počtu čtvrtinu. Následovalo letos velmi populární Turecko, na třetím místě skončilo Řecko. „Letos došlo k nečekanému rozložení spektra zemí, odkud nám klienti hlásili škody. Zatímco v roce 2019 bylo z šesti nejčastějších destinací hlášeno 96 % všech letních škod, letos už to bylo jen 61 %,“ říká Vlastimil Divoký. Může za to mj. letošní vyšší zastoupení exotických destinací.

Druhy škod se vrátily k normálu

Mezi nejčastější komplikace Čechů v zahraničí opět patřily bronchitidy, nachlazení, gastroenteritidy, záněty uší, spáleniny od sluníčka a k nim se přidal covid-19. „Během léta jsme v zahraničí řešili 60 COVIDových případů, přičemž nejčastěji se jednalo o klienty s pozitivním výsledkem testu,“ říká Vlastimil Divoký. 

Nejdražší letní škody

Dvě nejvyšší škody tvořily téměř totožné úrazy v Řecku. Šlo o klienty s frakturou stehenní kosti. V obou případech byla nutná operace na místě, několikadenní hospitalizace a následná repatriace leteckou ambulancí do ČR. U jednoho z klientů dosáhly celkové náklady částky 1.070.000 Kč, u druhého pak 906.000 Kč. „Zároveň jsme v létě evidovali řadu případů, u kterých náklady činily přes 600.000 Kč,“ dodává Vlastimil Divoký.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Operátoři

Pane senátore, dobrý den, myslíte, že je šance, že se někdy dočkáme slibovaného čtvrtého operátora a tím i levnějších cen? Kdo je odpovědný za to, že tu nemáme čtvrtého operátora? Někde jsem četl, že tu být nemůže, což nechápu. Žijeme přeci ve svobodné a tržní ekonomice nebo ne? Nevím, zda mi dokáže...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Správy železnic: Po pravém břehu Labe se pojede rychleji, zruší se všechny přejezdy

7:02 Správy železnic: Po pravém břehu Labe se pojede rychleji, zruší se všechny přejezdy

Rekonstrukce více než 30 kilometrů dlouhého úseku mezi Lysou nad Labem a Mělníkem má svého projektan…