Finanční a ekonomický institut: Česku chybí pracovníci, Ukrajinci ani imigranti to ale nespasí

15.08.2016 13:45

Jak může Česko vyřešit nedostatek dělníků? Automatizací. A jak lépe konkurovat? Inovacemi. Takto stručně a výstižně v rozhovoru pro portál Finančního a ekonomického institutu (FAEI) popsal řešení generální ředitel závodu ADFORS v Litomyšli Miloš Pavliš. Firma, dříve známá pod názvem Vertex, vyrábí perlinku a další sklovláknité sítě pro celý svět.

Finanční a ekonomický institut: Česku chybí pracovníci, Ukrajinci ani imigranti to ale nespasí
Foto: Finanční a ekonomický institut
Popisek: Finanční a ekonomický institut

Společnost také vyrábí - jako jediná na světě – sklolaminátové tapety, které tepelně izolují, jsou nehořlavé a omyvatelné. Závod v Litomyšli platí dělníkům v průměru kolem třiceti tisíc korun měsíčně, což je v tomto regionu nadprůměr. Přesto stále hledá desítky zaměstnanců.

Pavliš si ale nemyslí, že chybějící ruce se vyřeší zvýšením platů. „Když zvýšíte výplaty, tak to určitě nebude znamenat, že najednou vám přijdou potřební zaměstnanci. Naopak některá odvětví mohou padnout, protože zkrátka v jiných zemích to zákazníkům vyrobí levněji. Pouhé zvyšování mezd produktivitu nezvýší. Konkurence je všude, i v zemích, kde je pracovní síla ještě levnější,“ uvedl v rozhovoru.

Pavliš v rozhovoru také naznačil, že v Česku jsou skupiny, které si nepřejí, aby silnice u nás dlouho vydržely. Firma totiž vyrábí speciální skelné sítě určené do silnic.
Celý rozhovor s Milošem Pavlišem si můžete přečíst zde.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: komerční tisková zpráva

Mgr. Lucie Potůčková byl položen dotaz

Jak je to s tou výjimkou?

I kdybysme pro teď měli výjimku z migračního paktu. Na jak dlouho by platila? Jak dlouho předpokládáte, že tu budou uprchlíci z Ukrajiny? Co když se z nich po čase stanou občané ČR? A proč bysme měli mít výjimku zrovna my, když uprchlíci (ne třeba z Ukrajiny) jsou i v jiných státech, ale třeba Ukraj...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

DPP má svůj první průjezdný lakovací box pro vícečlánkové tramvaje

19:15 DPP má svůj první průjezdný lakovací box pro vícečlánkové tramvaje

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) v Opravně tramvají v Ústředních dílnách v Hostivaři uvedl do prov…