Ve skutečnosti však nic nemůže být vzdálenějšího pravdě víc než toto tvrzení. Realita je taková, že IDS vykonávala a vykonává veškeré investorské služby podle mandátní smlouvy. Tzn. stavební dozor, kontrolu provedených prací, kontrolu předkládaných změnových protokolů, přejímací řízení a zkušební provoz u dokončených objektů. A tyto činnosti jsme vykonávali i v době, kdy za ně magistrát neplatil, a vykonáváme je i nyní, kdy nám magistrát stále neplatí. Navíc vykonáváme i funkci správce stavby, aniž bychom za to kdy viděli jedinou korunu! Obviňovat nás tedy z neplnění smlouvy je mírně řečeno nekorektní.
Pavel Bém také zřejmě nepochopil, jaká je naše role na stavbě tunelového komplexu Blanka. Stavební dozor totiž nemá oprávnění jménem investora sám o sobě cokoliv zadávat, schvalovat změny projektů či smluv. Vždy tam musí být podpis investora – v tomto případě OMI MHMP (Odbor městského investora Magistrátu hlavního města Prahy). OMI si veškerá výběrová řízení zadál sám a sám také schvaloval veškeré vícepráce. Určitě jsme tak nemohli nechat „Metrostav stavět prakticky bez jakékoliv kontroly“ a to ani kdybychom chtěli. Tvrzení, že IDS měla na stavbě Blanky „kontrolovat dodržování zákona o veřejných zakázkách a tím i rozsah víceprací“, je pak buď důsledkem naprosté neznalosti smlouvy a toho, co technický dozor investora vlastně dělá, nebo bezostyšným pokusem o přehození odpovědnosti na někoho jiného.
Pavel Kočiš, mediální zástupce IDS
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva