Zákonem stanovené zimní období, kdy silničáři zimní údržbu provádějí, začíná 1. listopadu a končí 31. března. Kryje se tedy s časovým intervalem, kdy musejí řidiči, samozřejmě podle počasí, využívat zimní pneumatiky.
„Momentálně máme k dispozici 32 tisíc tun soli a 58 tisíc tun inertního posypového materiálu, kam se řadí například kamenné drtě,“ upřesnil ředitel SÚS JčK Jan Štícha.
Jihočeský kraj normálně spravuje pouze silnice II. a III. tříd. Zimní údržba se ale vztahuje i na tzv. jedničky v majetku státu. Letošní změnou je zimní údržba zprovozněných úseků dálnice D3, kterou si zajišťuje Ředitelství silnic a dálnic samo.
Připraveno je 192 sypačů a 17 sněhových fréz
Sjízdnost jihočeských komunikací je SÚS JčK připravena zajistit s pomocí vlastních 192 sypačů s radlicí a 17 sněhových fréz. Za volant uvedeného vozového parku usedá více než 300 řidičů.
Mezi další pomocníky, které silničáři používají, patří přes 20 kilometrů sněhových zábran, 20 tisíc sněhových tyčí, 12 hlásičů náledí a pět meteostanic. „Průběžné zpravodajství o sjízdnosti silnic pak řidiči naleznou na webových stránkách Jihočeského kraje, konkrétně na adrese: http://besip.kraj-jihocesky.cz/,“ dodal Štícha.
Ušetřené peníze z loňské mírné zimy šly na opravy silnic
Za zimu 2013 až 2014 spotřebovala Správa a údržba silnic Jihočeského kraje téměř 33 tisíc tun posypových materiálů – 10 tisíc tun soli a 23 tisíc tun inertu. Tedy o 34 tisíc tun méně, než v předešlém období. „Podepsalo se na tom teplé počasí, čemuž samozřejmě odpovídají i náklady. V zimě 2012 až 2013 si údržba komunikací vyžádala přes 330 milionů korun, zatímco v zimě 2013 až 2014 to bylo 154 milionů,“ sdělil krajský radní pro dopravu Antonín Krák.
Peníze, které se podařilo ušetřit, putovaly podle Kráka mimo jiné na opravy a údržbu komunikací.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva