Koordinace pokračuje i letos. Na kraji se sešli investoři zodpovídající za dopravní stavby na jižní Moravě

03.02.2017 15:14

Po zkušenostech z loňského a předloňského roku pokračuje Jihomoravský kraj ve snaze o vzájemnou koordinaci dopravních staveb jednotlivých investorů na svém území. První letošní schůzka proběhla na Krajském úřadu Jihomoravského kraje v úterý 31. ledna.

Koordinace pokračuje i letos. Na kraji se sešli investoři zodpovídající za dopravní stavby na jižní Moravě
Foto: kr-jihomoravsky.cz
Popisek: Jihomoravský kraj

Kromě zástupců Ředitelství silnic a dálnic ČR, Správy a údržby silnic Jihomoravského kraje nebo Správy železniční dopravní cesty dorazili na schůzku svolanou náměstkem hejtmana pro dopravu Romanem Hanákem například i představitelé koordinátora jihomoravského Integrovaného dopravního systému nebo Policie ČR. Stejně jako loni chce Hanák setkání svolávat každý měsíc.

„Loňský rok nám ukázal, že koordinace má smysl a dokáže přinést řadu konkrétních výstupů pro cestující veřejnost. U mnoha akcí, ať už to byla oprava dálnice D1 od Brna směrem na Vyškov, oprava silnice I/43 u Kuřimi nebo třeba výluka na brněnském hlavním nádraží, se podařilo zmírnit negativní dopady na řidiče i veřejnou dopravu. Chtěl bych proto poděkovat všem účastníkům schůzek a popřát nám minimálně stejné, ale snad ještě lepší výsledky do letošního roku,“ uvedl Hanák.

O něco klidněji než loni bude na jihomoravských dálnicích. Ředitelství silnic a dálnic bude pracovat na celkem 33 kilometrech, což je o 9 kilometrů méně než v roce 2016. „I tak nás ale čekají náročné akce, například oprava mostu na dálnici D1 u Ostrovačic nebo rekonstrukce dálnice mezi Brnem-západ a Kývalkou. Ve všech případech by se však mělo jednat pouze o částečné uzavírky,“ sdělil Hanák a dodal: „Za kraj se budeme snažit některé naše plánované akce koordinovat s opravami na silnicích I. třídy tak, abychom co nejméně zatěžovali region a obce souběžnými uzavírkami. Týká se to například rekonstrukce silnice I/43 a oprav mostu na obchvatu Černé Hory nebo mostu v Rájci Jestřebí, kde lze očekávat dopravní komplikace.“

Zato na bývalých „okreskách“ bude letos rušno. „Stále čekáme na slovo Ministerstva dopravy, kolik přispěje stát krajům na opravy komunikací II. a III. třídy. Jsme však aktivní v čerpání evropských dotací, proto předpokládám, že jen v letošním roce zrekonstruujeme úseky silnic za přibližně 1,5 miliardy korun,“ řekl Hanák.

Náročný bude rok 2017 na železnici. Stodenní výluka čeká na cestující v Brně mezi 3. červnem a 10. zářím, kdy bude Správa železniční dopravní cesty rekonstruovat takzvaný Pražský viadukt od Židenic po hlavní nádraží. Pokračovat budou také rekonstrukce nástupišť. „V rámci Integrovaného dopravního systému Jihomoravského kraje však bude zajištěna náhradní doprava ve třech směrech – od Králova Pole, Židenic a od nádraží Brno-dolní,“ uzavřel Hanák.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: komerční tisková zpráva

Tomáš Zdechovský byl položen dotaz

Právo na opravu

Věci se dají dát opravit už dnes, ale problém je, že oprava často vyjde stejně nebo skoro stejně jako koupit si novou věc. Tak k čemu pak platit za opravu? Nepřijde vám tento zákon EU zase úplně zbytečný? A když dám věc opravit, jakou, pokud vůbec, na ni pak budu mít záruku? Děkuji za odpověď

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČEZ: Společnost Elektrárna Dukovany II obdržela doplněné nabídky od uchazečů na dostavbu

16:46 ČEZ: Společnost Elektrárna Dukovany II obdržela doplněné nabídky od uchazečů na dostavbu

Společnost Elektrárna Dukovany II (EDU II), stoprocentní dceřiná společnost ČEZ, obdržela doplněné n…