Křest nového Vectronu ČD Cargo jednou z hlavních událostí veletrhu Czech Raildays

18.06.2016 11:33

První z řady nových interoperabilních lokomotiv Vectron na mezinárodním veletrhu železniční techniky Czech Raildays oficiálně představily a pokřtily společnosti ČD Cargo a Siemens.

Křest nového Vectronu ČD Cargo jednou z hlavních událostí veletrhu Czech Raildays
Foto: red
Popisek: ČD Cargo

Lokomotiva ve firemních barvách a se sloganem „Napříč Evropou“ bezpochyby patří k velkému taháku veletrhu. Nákup nových interoperabilních lokomotiv naplňuje strategické rozhodnutí managementu ČD Cargo, kterým je výraznější expanze na zahraniční trhy. Kmotrem lokomotivy se stal známy fotbalový internacionál Antonín Panenka.

Již tak nepřehlédnutelná venkovní expozice společnosti ČD Cargo na sebe strhla veškerou pozornost při dopoledním slavnostním křtu nové lokomotivy. Spolu s Ivanem Bednárikem, předsedou představenstva ČD Cargo a Romanem Kokšalem, ředitelem divize Mobility, Siemens Česká republika, se ho účastnila celá řada hostů nejen z vedení obou společností, ale i uznávaných železničních odborníků a návštěvníků veletrhu. Slavnostní akt, při kterém nemohlo chybět ani šampaňské, vyvrcholil symbolickým předáním modelu lokomotivy do rukou předsedy představenstva ČD Cargo.

Nákup nových Vectronů byl promyšleným tahem vyplývajícím z aktualizované firemní strategie ČD Cargo, jak potvrzuje Ivan Bednárik: „I nadále si chceme minimálně udržet, ale spíše posílit naši pozici mezi pěti největšími evropskými nákladními dopravci. Je nepochybné, že se v tom případě neobejdeme bez razantnější expanze na zahraniční trhy a tedy i nových interoperabilních lokomotiv. Mohu navíc ujistit, že se nejedná o naši poslední investici v oblasti hnacích vozidel, ostatně součástí kontraktu se společností Siemens je i opce na dodávku dalších lokomotiv.“

Využití nových Vectronů především na zahraničních relacích odpovídá i skutečnost, že jsou schopné provozu nejen ve všech sousedních zemích, ale také například v Maďarsku nebo Rumunsku. V případě potřeby navíc může ČD Cargo požadovat rozšíření výbavy a způsobilosti stroje vést vlaky v dalších zemích např. v Chorvatsku, Slovinsku, a Nizozemí, dále pak smlouva umožnuje zahájit jednání o provoz v Itálii a Belgii.

„ČD Cargo rozšiřuje svou flotilu o první moderní interoperabilní lokomotivu Vectron. Celkový počet dodaných lokomotiv této řady se již blíží číslu 200. Předpokládáme, že zbývající čtyři lokomotivy z dosud objednané série pro ČD Cargo budou předány do konce tohoto roku,“ říká Roman Kokšal, ředitel divize Mobility, Siemens Česká republika.

Všechny lokomotivy Siemens Vectron v barvách ČD Cargo splňují nejpřísnější evropské standardy, vybaveny jsou mimo jiné i technologiemi ETCS nebo GSM-R a stanou se tak nejmodernějšími vozidly v rozsáhlé flotile ČD Cargo. Jejich sílu dokazuje nejen vysoký výkon 6,4 MW, ale i maximální rychlost na úrovni 160 km/hod., což umožňuje efektivní přepravu dlouhých a těžkých vlaků i na tratích, které jsou zatíženy hustým provozem.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Lucie Potůčková byl položen dotaz

Jak je to s tou výjimkou?

I kdybysme pro teď měli výjimku z migračního paktu. Na jak dlouho by platila? Jak dlouho předpokládáte, že tu budou uprchlíci z Ukrajiny? Co když se z nich po čase stanou občané ČR? A proč bysme měli mít výjimku zrovna my, když uprchlíci (ne třeba z Ukrajiny) jsou i v jiných státech, ale třeba Ukraj...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

AOPK: V Jeseníkách sčítali ornitologové sovy a slyšeli i vlky

22:08 AOPK: V Jeseníkách sčítali ornitologové sovy a slyšeli i vlky

V polovině dubna se CHKO Jeseníky sčítaly sovy. Akci pořádala Agentura ochrany přírody a krajiny ČR …