MŠMT: Cílem nových výzev OP VVV je školní úspěch všech dětí

13.12.2015 11:59

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy vyhlašuje tři nové výzvy z Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání (OP VVV). Zaměřují se na společné vzdělávání (inkluzi) dětí v mateřských a základních školách a na zkvalitnění vzdělávání středoškoláků Cílem je, aby každé dítě mělo při vzdělávání úspěch.

MŠMT: Cílem nových výzev OP VVV je školní úspěch všech dětí
Foto: Hans Štembera
Popisek: Kateřina Valachová

Výzvy Budování kapacit pro rozvoj škol I, Didaktiky a Gramotnosti jsou součástí koncepčního přístupu MŠMT ke zkvalitnění regionálního školství, v němž hraje velkou roli „pedagogický optimismus učitelů“. „Učitelé proto budou podporováni při budování svých kompetencí tak, aby dokázali každému žákovi stanovit dostatečně vysoké vzdělávací cíle a pomoci i dětem, pro jejichž rodiče nepatří vzdělání k nejvyšším hodnotám,“ uvedl k novým výzvám náměstek pro řízení sekce operačních programů Václav Velčovský.

Výzva Budování kapacit pro rozvoj škol I podpoří vzájemné učení škol realizací center kolegiální podpory a vzájemného učení škol a pedagogů v oblastech zaměřených na čtenářskou, matematickou a přírodovědnou pre/gramotnost, na polytechnické vzdělávání, individualizaci vzdělávání, rozvoj kreativity dětí a žáků, podporu podnikavosti a na rozvoj obsahově a jazykově integrovaného učení (metoda CLIL). V rámci výzvy bude možné vytvořit i metodické materiály pro předškolní vzdělávání, realizovat zahraniční stáže pedagogů a podpořit spolupráci studentů (budoucích učitelů) s aktivními učiteli.

Cílem řešení projektů ve výzvě Didaktiky je rozvoj kompetencí pedagogů z fakult vzdělávajících učitele a učitelů škol nižšího stupně prostřednictvím podpory společenství praxe. Společenství praxe je pravidelná a dlouhodobá spolupráce vycházející z principů akčního výzkumu za účelem rozvoje dovedností obou skupin aktérů a komplexnějšího vypracování výchovných a vzdělávacích strategií pro jednotlivé obory, včetně průřezových témat.

Výzva Gramotnosti pomůže vytvořit podmínky pro kvalitnější podporu žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, především těch, kteří pocházejí ze socioekonomicky znevýhodněného a kulturně odlišného prostředí. Projekty se mohou zaměřit na podporu funkční gramotnosti žáků na učilištích, podporu vzájemného učení mezi školami a pedagogy a volnočasové aktivity na rozvoj gramotností. Podpořeny budou i výzkumně pilotní projekty.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Tomáš Zdechovský byl položen dotaz

Právo na opravu

Věci se dají dát opravit už dnes, ale problém je, že oprava často vyjde stejně nebo skoro stejně jako koupit si novou věc. Tak k čemu pak platit za opravu? Nepřijde vám tento zákon EU zase úplně zbytečný? A když dám věc opravit, jakou, pokud vůbec, na ni pak budu mít záruku? Děkuji za odpověď

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Vězeňská služba: Pietní vzpomínka k výročí Pražského povstání

20:48 Vězeňská služba: Pietní vzpomínka k výročí Pražského povstání

V rámci oslav výročí Pražského povstání se dnes konal vzpomínkový pietní akt na místě bývalého nacis…