Neuromarketing pomohl doladit nový spot a vizuály propagující české hory

08.07.2015 20:00

Plánovaný TV spot agentury CzechTourism zaměřený na propagaci českých hor dopadl při neuromarketingovém šetření velmi dobře.

Neuromarketing pomohl doladit nový spot a vizuály propagující české hory
Foto: CzechTourism
Popisek: Logo Czech Tourism

Dokáže upoutat pozornost, je originální a spolu s tiskovou reklamou vytváří ucelený koncept pro propagaci zimní dovolené v České republice. Zároveň pre-test odhalil některé slabiny, které se ještě před finalizací a zahájením kampaně v září 2015 mohou odstranit.

V červnu tohoto roku provedla pro agenturu CzechTourism společnost Ipsos kvalitativní šetření zaměřené na hodnocení plánovaného zimního TV spotu a tiskových reklam.

„Kampaně i jednotlivé dílčí spoty musí být především efektivní. Nelze utrácet veřejné finanční prostředky bez jasné a měřitelné návratnosti. Neuromarketingový pre-test je jednou z možných metod, jak docílit požadovaných výsledků,“ uvedla ministryně pro místní rozvoj Karla Šlechtová.

„Testování stěžejních marketingových kampaní, zejména před jejich spuštěním, je jednou z priorit naší agentury. Díky informacím z výzkumu můžeme rozpracované reklamy ještě upravit, aby došlo k většímu zaujetí a motivaci naší cílové skupiny,“ uvedla Monika Palatková, generální ředitelka agentury CzechTourism.

„Pro pre-test jsme se rozhodli využít moderní technologii – neuromarketing. Tato metoda pomocí sledování křivky EEG (mozkové aktivity) a oční kamery dokáže odhalit i skryté tělesné reakce, které lidé nedokážou nebo nechtějí verbálně sdělit. Výsledky nám pak umožňují sestavit reklamní sdělení tak, aby jeho obsah i forma odpovídala preferencím cílové skupiny,“ dodala vedoucí marketingového výzkumu Institutu turismu agentury CzechTourism Soňa Machová.

Detailní analýza křivek EEG celkem 21 respondentů odhalila silná i slabší místa spotu. V mini skupinových diskuzích se ještě dál hodnotily tiskové reklamy, které celé kampani na podporu domácího cestovního ruchu pomáhají dodat informační hodnotu a zvyšují celkovou možnou míru zaznamenání.

Kampaň je součástí projektu Česko – naše destinace, který je financován z Integrovaného operačního programu a je zaměřen na podporu domácího  cestovního ruchu. Navazuje na koncept Česko – země příběhů a jeho cílem je pomocí atraktivních příběhů z jednotlivých turistických regionů ČR motivovat domácí turisty k cestování po Česku, resp. k znovuobjevování blízkého prostřednictvím netradiční expedice, a rozšířit jejich povědomí o nabídce a kvalitě tuzemských služeb.

Aktivity projektu zahrnují mimo jiné i modernizaci a obsahové rozšíření webové platformy www.ceskozemepriběhu.cz, doplnění webové prezentace mobilní aplikací, či analýzu návštěvnosti horských středisek ČR.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Petr Mach, Ph.D. byl položen dotaz

cenzura

Jak v EU ovlivníte, zda u nás bude zachována svoboda projevu, kterou má snahu tato vláda omezit a jak píšete i vy, schovává to za jakýsi boj s dezinformacemi?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

CzechTourism: Mistrovství světa IIHF v ledním hokeji 2024 jako příležitost pro český cestovní ruch

16:05 CzechTourism: Mistrovství světa IIHF v ledním hokeji 2024 jako příležitost pro český cestovní ruch

S blížícím se začátkem Mistrovství světa IIHF v ledním hokeji 2024, které proběhne od 10. do 26. kvě…