Nové lávky na Šumavě zvyšují turistický komfort

12.07.2014 19:00

Modrava, Černý Kříž - Jedna lávka spojuje břehy Roklanského potoka na Modravě, druhá se klene přes Studenou Vltavu. Nové lávky, na nichž se pracovalo pět let, slouží od letošního roku veřejnosti a zvyšují tak bezpečnost a komfort turistů.

Nové lávky na Šumavě zvyšují turistický komfort
Foto: NP a CHKO Šumava
Popisek: NP a CHKO Šumava

Přes Studenou Vltavu u Černého Kříže na Stožecku stával v minulosti kamenný most, který byl po II. světové válce stržen. V roce 2009 se začala projektovat dřevěná lávka, která navíc drží jeden český rekord.

„Se svojí délkou 37 metrů stala nejdelší dřevěnou obloukovou lávkou v Česku. Navíc je koncipována tak, aby odolala stoleté vodě,“ vysvětluje Jana Slonková manažerka projektů Správy NP a CHKO Šumava.

„Díky této lávce se v místě zvýší hlavně bezpečnost, protože dosud chodili lidé po železničním mostě,“ dodává Jana Slonková.

Lávka je určena pouze pro pěší a cyklisty, v zimě přes ni povede neudržovaná běžecká stopa.

Naopak běžecká stopa se bude v zimě udržovat přes novou lávku, na Modravě, která vyrostla přes Roklanský potok. Její šířka a nosnost totiž umožňuje přejezd sněžné rolby. Turisté a lyžaři v zimě tak nastoupí na vyhledávanou trasu vedoucí na Rybárnu, Javoří Pilu a Poledník na novém místě.

„Tato nová trasa obchází nebezpečné místo, kde docházelo ke každodenním kolizím mezi turisty, cyklisty, běžkaři a motoristy. Díky nové lávce se zvýšila bezpečnost pro všechny,“ kvituje s povděkem stavbu lávky starosta Modravy Antonín Schubert.

„Navíc je tento úsek velmi atraktivní. Jedná se sice jen o zhruba pět set metrů nové trasy, ale díky tomu, že vede podél potoka, jsem přesvědčený, že se líbí,“ dodává starosta.

„Mosty a lávky vždy spojují většinou dva břehy a já bych byl velmi rád, pokud by tyto lávky spojovaly společné zájmy Správy Národního parku a CHKO Šumava a obcí, respektive regionu,“ říká Pavel Hubený, ředitel Správy NP a CHKO Šumava.

„Jejich realizace trvala sice delší dobu, ale ono není jednoduché získat na takové projekty peníze. My už máme připraveny další akce a já doufám, že se podaří stejně, jako tyto,“ dodává.

Stavba obou lávek vyšla celkem na 13 milionů korun, tou dražší byla přitom lávka na Modravě, která stála 7,5 milionu. Oba projekty byly spolufinancovány Evropskou unií z prostředků ERDF, Operačního programu životního prostředí (OPŽP).

Od roku 2007 do letošního roku bylo v rámci správy NP a CHKO Šumava realizováno nebo se realizuje více než 10 projektů podpořených z OPŽP. Celkem Správa NP a CHKO Šumava za podpory Evropské unie realizovala v šumavském regionu projekty za více než sto milionů korun.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Radek Rozvoral byl položen dotaz

Neslibujete nesplnitelné?

Opravdu jde ještě změnit migrační pakt, když ho podezřele narychlo EP před volbami odsouhlasil? A jak chcete zrušit green deal? Jsem pro, ale myslím, že je to nereálný slib.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Celní správa: Pražští celníci odhalili další nelegální hernu

22:04 Celní správa: Pražští celníci odhalili další nelegální hernu

Pražští celníci v dozoru nad provozováním hazardních her nepolevují. V pražských Nuslích odhalili ne…