Pardubický kraj: Slováci se inspirují od krajských silničářů. Dobu stavby se daří zkracovat

17.08.2018 11:17

Záležitosti dopravy a dopravní infrastruktury se staly hlavním tématem návštěvy zástupců Prešovského samosprávného kraje a Správy a údržby ciest Prešovského samosprávného kraje v Pardubickém kraji.

Pardubický kraj: Slováci se inspirují od krajských silničářů. Dobu stavby se daří zkracovat
Foto: Pardubický kraj
Popisek: Základní podoba loga Pardubického kraje.

Slovenskou delegaci v kraji vede bývalý předseda kraje a současný poslanec Peter Chudík. Slovenští silničáři, poslanci a členové krajského zastupitelstva se seznámili s významnými dopravními stavbami a plány včetně Dopravního uzlu Pardubice či již dokončeného rozšíření podjezdů pod železniční tratí v České Třebové. Zástupci kraje také svým slovenským partnerům představili investice do silnic v oblasti Králicka a způsob, jakým se kraj snaží urychlit modernizace silnic.

„Spolupráce s Prešovským samosprávným krajem a jeho silničáři je velmi intenzivní, a to nejen do výměny zkušeností, ale také technologií a postupů. Jedním z těch, který by mohl být pro slovenské kolegy inspirací je náš postup při výběrových řízeních na zhotovitele dopravních staveb, kdy vedle kritéria ceny přidáváme také dobu dokončení stavby. Díky tomu se nám daří tlačit na stavební firmy, které často neúměrně natahovaly termíny, což způsobovalo dlouhé uzavírky a omezení pro obyvatele. Cena navíc není vyšší než bez tohoto kritéria. Šeříme tak nejen prostředky, ale i čas,“ uvedl hejtman Martin Netolický, který přidal také některé konkrétní případy včetně silnice vedoucí přes Dolní Boříkovice.

Hejtman společně s ředitelem krajské Správy a údržby silnic Miroslavem Němcem seznámil slovenské poslance, krajské zastupitele a silničáře s vybranými projekty v oblasti dopravy a dopravní infrastruktury včetně optimalizace průjezdného profilu podjezdů pod železniční tratí v České Třebové za přibližně 120 milionů korun a výstavby dálnice D35. Miroslav Němec se svým protějškem Peterem Kočiškem debatoval také o legislativních záležitostech či způsobech financování rekonstrukcí silnic nižších tříd včetně příspěvků Státního fondu dopravní infrastruktury, který byl na Slovensku před 20 lety zrušen. Významný čas byl věnován projektu výstavby Dopravního uzlu Pardubice a krajským aktivitám na sinicích nižších tříd v oblasti Králicka. Silničáři se znovu setkají na začátku září v rámci tradičního silničního veletrhu a konference.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: komerční tisková zpráva

Tomáš Zdechovský byl položen dotaz

Právo na opravu

Věci se dají dát opravit už dnes, ale problém je, že oprava často vyjde stejně nebo skoro stejně jako koupit si novou věc. Tak k čemu pak platit za opravu? Nepřijde vám tento zákon EU zase úplně zbytečný? A když dám věc opravit, jakou, pokud vůbec, na ni pak budu mít záruku? Děkuji za odpověď

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

NKÚ: Očekávané přínosy vzniku Národní sportovní agentury nebyly naplněny, miliardové dotace netransparentní a bez kontroly efektivity

10:17 NKÚ: Očekávané přínosy vzniku Národní sportovní agentury nebyly naplněny, miliardové dotace netransparentní a bez kontroly efektivity

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT) a Národní sportovní agentura (NSA) vydaly v lete…