Pardubický kraj plánuje údržbu a rozvoj majetku i po roce 2020

24.02.2018 15:56

Pardubický kraj je zřejmě největším správcem realit na tomto území. Do jeho majetku patří přes tři tisíce kilometrů silnic II. a III. třídy, budovy nemocnic akutní péče a dalších zdravotnických zařízení, 380 budov škol, devět zařízení sociálních služeb, budovy kulturních institucí i samotného krajského úřadu.

Pardubický kraj plánuje údržbu a rozvoj majetku i po roce 2020
Foto: Pardubický kraj
Popisek: Základní podoba loga Pardubického kraje.

V tom je zahrnuto i několik hradů, zámků a dalších památkově chráněných objektů. O jejich kondici se kraj stará pomocí Programu údržby a rozvoje nemovitého majetku. Nyní radní projednali jeho plán na příští tři roky a výhled na období po roce 2020.

„Tento program je v posledních letech velmi silně propojen s možností čerpat evropské fondy, díky nim jsme si v řadě oblastí pomohli a snad ještě pomůžeme,“ říká 1. náměstek hejtmana Roman Línek a pokračuje: „V příštích letech porostou finanční požadavky zejména na oblast dopravy a zdravotnictví. To je samozřejmě spojeno s plánovanými velkými stavbami napojení na D35 a obchvaty měst a také s centrálními příjmy. V letošním roce jsou optimální požadavky jednotlivých odborů vyčísleny celkem na částku 2,8 miliardy, v příštím roce na 3,3 miliardy a v roce 2020 na 3,9 miliardy korun. Od roku 2021 by měla finanční náročnost obnovy majetku kraje zase klesat.“

Investice do majetku kraje připravují všechny dotčené odbory a příspěvkové organizace. Starají se o řádnou přípravu staveb, případné vyřešení majetkoprávních vztahů, výběrová řízení, projektové dokumentace a získání pravomocných veřejnoprávních povolení k realizaci akcí. „Na většinu staveb uvedených v plánu na letošní a příští rok už byl Radou Pardubického kraje schválen investiční nebo projektový záměr a probíhá jejich příprava,“ dodává Línek.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: komerční tisková zpráva

Operátoři

Pane senátore, dobrý den, myslíte, že je šance, že se někdy dočkáme slibovaného čtvrtého operátora a tím i levnějších cen? Kdo je odpovědný za to, že tu nemáme čtvrtého operátora? Někde jsem četl, že tu být nemůže, což nechápu. Žijeme přeci ve svobodné a tržní ekonomice nebo ne? Nevím, zda mi dokáže...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Policie ČR: Cyklistická sezóna začíná

10:04 Policie ČR: Cyklistická sezóna začíná

Při dopravních nehodách zemřelo v loňském roce 39 cyklistů. 72% z usmrcených cyklistů nepovažovalo z…