V prvním nedělním závodě zvítězil Plamen Kralev z Bulharska s vozem Audi RS3 LMS před Nagym se Seatem Leon Cup Racer a Fulínem rovněž se Seatem. I druhý závod opanovali stejní jezdci, jen si prohodili pořadí. Přesvědčivým vítězstvím se blýskl Petr Fulín. Svým soupeřům nedal šanci. Ačkoli startoval ze šestého místa na roštu, úspěšně se posouval až do čela vypjatého finále. Pro stříbro si dojel Kralev, bronzový skončil Nagy.
Oba závody přinesly dramatické momenty. Ten první vyřadil z bojů o titul Makedonce Igora Stefanovskiho se Seatem, který po nárazu do Fulína obdržel od komisařů penalizaci v podobě průjezdu boxovou uličkou. Ve druhém přišel po havárii o veškeré naděje Schreiber pilotující Hondu Civic.
„Musím poděkovat týmu a mechanikům za skvělou práci. Všem fanoušku děkuji za podporu a skvělou atmosféru. Mostecký autodrom ukázal, že je schopen pořádat prestižní motoristické akce, jako je i FIA ETCC. Jezdci i týmy si podle ohlasů víkend užili a připravený program ocenili. Věřím, že se v Mostě všichni sejdeme i v příštím roce,“ uvedl novopečený šampion na tiskové konferenci.
Fulín zakončil letošní vítězné tažení v poháru s 80 body po dvanácti závodech. Druhé místo patří Nagymu se 73 body, jemuž se v Mostě podařilo přeskočit Schreibera. Ten se tedy nakonec musel spokojit s bronzovou příčkou, když se mu podařilo nasbírat 64 bodů. O čtyři body za ním skončil Stefanovski.
Součástí víkendu The Most Grand Finale byly také série Twingo Cup a Haigo ADAC, která zahrnuje souboje formulových i cestovních vozů bývalého Poháru míru a přátelství socialistických zemí. Oko fanouška s potěšením spočinulo i na továrních speciálech a vozech individuálních konstrukcí v jízdě pravidelnosti FAS AČR. O vítězi v ní nerozhoduje pořadí v cíli, ale pokud možno stejný čas ve dvou měřených kolech.
Vypjaté momenty na dráze zpestřil zajímavý doprovodný program. Akrobatickou leteckou show se blýskl účastník prestižního seriálu Red Bull Air Race v kategorii Master Class Petr Kopfstein. Přestávku mezi závody pak zpříjemnil na cílové rovince koncert hudební skupiny Rock Slaves.
Akciová společnost AUTODROM MOST provozuje stejnojmenný závodní okruh. Budoval se v letech 1978 až 1983 v místě bývalého povrchového hnědouhelného dolu Vrbenský. Nápad na stavbu autodromu sice vznikl v souvislosti s automobilovými a motocyklovými závody, hned od počátku se ovšem počítalo s jeho využitím i pro jiné účely. Autodrom tak brzy ožil také testováním závodních i nově vyvíjených vozů, výcvikem řidičů speciálních vozidel sanitních, hasičských nebo policejních, závodnickými školami či kurzy bezpečné jízdy. Tuto úlohu převzal později polygon, vybudovaný v areálu závodního okruhu v roce 2005. Stále je největším a nejkomplexnějším zařízením svého druhu v České republice. Svou dispozicí, instalovanými technologiemi a dalšími navazujícími aktivitami nabízí na ploše 13 hektarů jedinečné podmínky pro výuku a výcvik řidičů ve všech oblastech problematiky řízení vozidel veškerých tonáží.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva