Pivovar Dudák: Klostermanna a Dudáka nyní rozváží Volvo na elektropohon

29.03.2022 22:11 | Tisková zpráva

Strakonický pivovar aktuálně zkouší nákladní vůz, který jezdí na elektropohon. Jedná se o VOLVO FL E 4x2, s trvalým výkonem 130 kW.

Pivovar Dudák: Klostermanna a Dudáka nyní rozváží Volvo na elektropohon
Foto: Pivovar Dudák
Popisek: Pivovar Dudák, logo

V České republice jsou podle obdchodního ředitele automobilky Volvo trucks Vladimíra Skláře v provozu zatím dva takové typy, Dudák je druhým pivovarem v České republice, který ho zkouší. Volvo v této moderní, ekologické formě dopravy mezi automobilkami určuje trendy.

Celková hmotnost automobilu je 16,7 tun a jeho nosnost je 7540 kilogramů. Automobil na jedno nabití ujede zhruba 250 kilometrů. Podle Skláře se jedná o automobil, který je vhodný k distribuci pivních beden a sudů.

„Jeho největší přínost je jednoznačně v tichém a bezemisním provozu, což oceníme zejména při provozu ve městě a v obytných zónách. Dále výrazně nižší hladina hluku v kabině a oproti standardnímu vozu se spalovacím motorem žádné vibrace. Toto po zkušenostech s prvními uživateli eliminuje únavu posádky a tedy mj. přispívá k větší bezpečnosti na silnicích,“ uvádí Vladimír Sklář.

Anketa

Má Markéta Pekarová Adamová vaši důvěru?

1%
98%
hlasovalo: 34542 lidí

„Pořizovací cena vozu je stále výrazně vyšší oproti ceně podobného vozu na naftu. Je ale třeba říci, že ekonomická stránka věci není aktuálně hlavním důvodem, proč si zákazníci tato vozidla pořizují. Tím je kromě důvodů výše zmíněných zejména ochrana životního prostředí a péče o něj,“ uvádí ředitel pivovaru Dušan Krankus.

Pivo ze strakonického pivovaru Dudák rozváží tento elektrovůz pouze po tento a příští týden. Zkoušku domluvil zástupce firmy Pella, která pro pivovar externě dodává některé logistické služby „Pivovarské trasy rozvozu piva výborně zapadají do výdrže baterií,“ uvádí Jaromír Dub z firmy Pella.

Protože se jedná o test vozidla v reálném provozu, nelze budoucnost a případnou spolupráci předvídat.

„Pokud jde o elektrifikaci nákladní dopravy, situace se vyvíjí rychleji, než se všeobecně očekávalo. V loňském roce jsme předali první elektrické nákladní vozidlo a registrujeme zvýšenou poptávku od zákazníků. Jsou segmenty, které jsou pro elektrické náklaďáky ideální a vhodné – např. svoz odpadu nebo právě distribuce. Na druhou stranu jsme přesvědčeni, že vozidla na konvenční pohon tady s námi ještě pár let budou a je zatím technicky nemožné určité druhy přepravy zajistit alternativním pohony. Je ale jasné, že elektrifikace bude hrát stále důležitější roli,“ uzavřel Sklář.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Lucie Potůčková byl položen dotaz

Jak je to s tou výjimkou?

I kdybysme pro teď měli výjimku z migračního paktu. Na jak dlouho by platila? Jak dlouho předpokládáte, že tu budou uprchlíci z Ukrajiny? Co když se z nich po čase stanou občané ČR? A proč bysme měli mít výjimku zrovna my, když uprchlíci (ne třeba z Ukrajiny) jsou i v jiných státech, ale třeba Ukraj...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Skupina České dráhy loni hospodařila s rekordním ziskem téměř čtyři miliardy

11:27 Skupina České dráhy loni hospodařila s rekordním ziskem téměř čtyři miliardy

Konsolidovaný hospodářský výsledek Skupiny ČD před zdaněním dle Mezinárodních standardů účetního výk…