Pražský elektrobus se představil na konferenci v Berlíně

09.03.2016 17:30

Na 7. ročníku prestižní mezinárodní konference „Elektrobusy – trh budoucnosti“ v německé metropoli Berlíně se elektrobus pražského DPP, spolu se svými provozními výsledky, patří mezi evropskou špičku.

Pražský elektrobus se představil na konferenci v Berlíně
Foto: Hans Štembera
Popisek: Centrální dispečink městské dopravy

Mezinárodní elektrobusovou konferenci a souběžnou výstavu elektrobusů a nabíjecích systémů pořádá Svaz německých dopravců (VDV). Účelem je prezentace a vzájemná výměna zkušeností i sdílení aktuálních trendů při zavádění elektromobilty v segmentu městské autobusové dopravy. Pravidelnými účastníky konference jsou klíčoví výrobci a dodavatelé vozidel a technologií a provozovatelé veřejné dopravy.

Právě v rámci diskusní sekce dopravců prezentoval pražský DPP dosavadní zkušenosti z půlročního zkušebního provozu elektrobusu SOR EBN 11 s nabíjením dvoupólovým pantografem z tramvajové trakční sítě. V porovnání s obdobnými projekty v dalších evropských městech byla pozitivně hodnocena provozní spolehlivost a hodnoty denního dojezdu. Málokterý prezentovaný systém totiž mohl doložit téměř 40 000 ujetých km za 6 měsíců provozu s cestujícími v reálných podmínkách a pouze s elektrickým vytápěním. Reakce účastníků konference v rámci diskuse i při fyzické prohlídce vystaveného elektrobusu potvrdily, že společný projekt DPP, SOR a Cegelec patří mezi evropskou špičku a představuje reálně využitelné řešení pro rutinní provoz elektrobusů.

„Zkušební provoz elektrobusu v Praze i nadále pokračuje s cílem zajištění celoročních provozních dat. Ta nám umožní projekt komplexně vyhodnotit z provozního, technického i ekonomického hlediska. Věřím, že elektromobilita je pro budoucí rozvoj dopravy klíčová, a Praha bude v tomto směru dobře připravena,“ uvedl Petr Dolínek, náměstek primátorky a radní pro dopravu (ČSSD).

„Vzhledem k dosavadním úspěšným výsledkům provozu elektrobusu, DPP předpokládá prodloužení původně plánovaného ročního provozu minimálně o další rok. Souběžně byly zahájeny přípravy dalšího rozšíření projektu elektrobusu i pro zatížené páteřní autobusové linky, kde budou klíčovými parametry vyšší kapacita pro cestující a plnohodnotný provoz i v náročném kopcovitém terénu,“ doplnil Jaroslav Ďuriš, generální ředitel DPP.

V ČR unikátní celoelektrický vůz SOR EBN 11 je v souladu s požadavkem DPP zcela bezemisní a je vybaven elektrickým topením. Zkušební provoz elektrobusu s cestujícími byl v Praze zahájen 1. září 2015, je tak již za polovinou svého původně plánovaného ročního horizontu. Komplexní vyhodnocení provozu, které bude klíčové pro konkrétní další kroky z hlediska případného nákupu elektrobusů, bude dostupné po ukončení celého zkušebního cyklu.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

migrační pakt

Paní poslankyně mám tento dotaz. Je vůbec možné, aby ministr vnitra Rakušan schválil migrační pakt v Bruselu, aniž by to předtím projednala poslanecká sněmovna. Vy poslanci, které jsme si my občané zvolili, aby vedli a spravovali tuto zem, ku prospěchu nás občanů, kteří si vás platíme, přece nejde o...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Úřad vlády: Vláda odvolala na vlastní žádost z funkce hlavní hygieničku Pavlu Svrčinovou

22:03 Úřad vlády: Vláda odvolala na vlastní žádost z funkce hlavní hygieničku Pavlu Svrčinovou

Vláda na vlastní žádost odvolala z funkce hlavní hygieničku Pavlu Svrčinovou. Do jmenování nového hl…