ŘLP ČR: Nejsilnější letní sezóna v historii podniku

26.11.2016 22:24

V létě 2016 se vzdušný prostor České republiky stal velice atraktivní z pohledu leteckých dopravců. Stejně jako v předchozích letech to prokázalo vyhodnocení provozních výsledků letní letové sezóny v období květen – říjen.

ŘLP ČR: Nejsilnější letní sezóna v historii podniku
Foto: ŘLP ČR
Popisek: ŘLP ČR

V letní sezóně bylo ve vzdušném prostoru České republiky zaznamenáno 489 206 pohybů, což představuje nejvyšší provozní výkon v dosavadní historii podniku a meziroční nárůst provozu o 6 % (461 475 pohybů v roce 2015). Provoz byl tradičně nejsilnější v červenci, kdy oblastní středisko řízení letového provozu Praha poskytlo své služby 87 583 pohybům - v denním průměru tedy 2 852 letům. S ohledem na dosavadní trendy vývoje provozu lze předpokládat, že celkový provoz v českém vzdušném prostoru dosáhne v roce 2016 hranici 810 000 pohybů.

I v období vrcholící letní sezóny roku činila hodnota průměrného zpoždění v českém vzdušném prostoru 0 minuty na provedený let. ŘLP ČR, s.p. tak prostřednictvím svých služeb maximálně naplnil jeden z nejvýznamnějších provozních ukazatelů sledovaného leteckými dopravci. Ti mohou již druhým rokem v českém vzdušném prostoru využívat i tzv. koncept přímých tratí. Tento progresivní koncept významně zvyšuje možnost plánování a využívání optimálních letových tratí z pohledu leteckých dopravců, které se významně projevují v úspoře nákladů za palivo

Z hlediska ekonomického je klíčová skutečnost, že v meziročním srovnání dochází v českém vzdušném prostoru k dynamickému nárůstu tzv. přeletových jednotek o 7,4 %. Dochází tedy jak nárůstu počtu proletěných kilometrů (využívání delších letových tratí) a zvyšuje se i maximální vzletová hmotnost letadel, které se na českém nebi objevují. Největším zákazníkem podniku je i nadále Lufthansa, následuje společnost Emirates a Turkish Airlines.  Společným jmenovatelem zájmu leteckých dopravců o český vzdušný prostor je tak bezpečnost, požadovaná kapacita a zákaznicky nastavená cenová politika (ŘLP ČR, s. p., od roku 2009 nezvýšil ceny za svoje služby).

Vybrané provozní informace

Tabulka 1.png

Vzdušný prostor České republiky
Vývoj letového provozu v letech 2010 – 2016                 
  

Graf2.jpg

Dynamika provozu v jednotlivých měsících roku 2016

Graf3.jpg

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Tomáš Zdechovský byl položen dotaz

Právo na opravu

Věci se dají dát opravit už dnes, ale problém je, že oprava často vyjde stejně nebo skoro stejně jako koupit si novou věc. Tak k čemu pak platit za opravu? Nepřijde vám tento zákon EU zase úplně zbytečný? A když dám věc opravit, jakou, pokud vůbec, na ni pak budu mít záruku? Děkuji za odpověď

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČEZ Prodej sníží ceny 1,7 milionu zákazníků na dobu neurčitou u elektřiny i plynu

7:44 ČEZ Prodej sníží ceny 1,7 milionu zákazníků na dobu neurčitou u elektřiny i plynu

Zákazníky ČEZ Prodej teď čekají samé příjemné zprávy. Již za pár týdnů se jim sníží ceny plynu a pak…