Ředitelství silnic a dálnic zprovoznilo silnici I/37 Pardubice - Trojice

02.11.2017 20:40

Ředitelství silnic a dálnic zprovoznilo za účasti generálního ředitele ŘSD Jana Kroupy ve čtvrtek 2. listopadu silnici I/37 Pardubice – Trojice.

Ředitelství silnic a dálnic zprovoznilo silnici I/37 Pardubice - Trojice
Foto: ŘSD
Popisek: Logo ŘSD

Jednalo se o přestavbu dopravně nejzatíženějšího úseku silnice v Pardubickém kraji, kdy byl dobudován jízdní pás k již existující silnici. Vzhledem k očekávanému nárůstu intenzity dopravy vlivem připojení silnice I/37 na dálnici D11 prostřednictvím dálnice D35 bylo nutné zprovoznit průtah městem Pardubice v kapacitním uspořádání.

„Zásah do krajinného rázu nebyl s ohledem na charakter a polohu stavby podstatný. Ve vztahu k ostatním plánovaným dopravním stavbám v  okolním území je dostavba silnice významným přínosem pro bezpečnost a plynulost silničního provozu,“ uvedl generální ředitel ŘSD Jan Kroupa.

Silnice I/37 tvoří hlavní dopravní tepnu východočeského regionu. Tato komunikace spojuje kraj Královéhradecký, Pardubický a kraj Vysočina. Silnice je vedena v trase Trutnov – Jaroměř –Hradec Králové – Pardubice – Chrudim – Žďár nad Sázavou – Velká Bíteš. Stavba „I/37 Pardubice – Trojice“ se nachází přímo v Pardubicích, přičemž tvoří část kapacitního průtahu ve směru sever – jih.

Strategické území stavby a absence mostů přes řeku Labe a železniční koridor způsobily, že stavba musela být po celou dobu realizována za plného provozu.  Objízdné trasy v případě uzavření stavby by prodloužily vzdálenosti přejezdu přes město o 40 km. Z tohoto důvodu byly vybudovány provizorní  komunikace a provizorní přemostění. Celková etapizace výstavby

a opatření k zachování provozu zabraly cca 30 % nákladů a cca 30 % času potřebného k realizaci.

Území stavby bylo historicky zatíženo nálety během druhé světové války. Byl predikován nález několika leteckých pum o váze 80 liber, proto byl na stavbě v průběhu zemních prací zajištěn nepřetržitý pyrotechnický průzkum. Nakonec se na stavbě našlo pouze torzo letecké pumy z první světové války, které sem bylo dovezeno spolu se zásypovým materiálem na zásyp kráterů po náletech. Pyrotechnický průzkum provázela rozsáhlá bezpečností opatření, byl vytvořen evakuační plán zahrnující přilehlé části města Pardubic. Na přípravě bezpečnostních opatření se podíleli příslušníci Integrovaného záchranného systému, Policie ČR, vedení města a Pardubického Kraje.

Stavba je spolufinancována v rámci Operačního programu Doprava 2014 - 2020 z Evropského fondu pro regionální rozvoj.

Data o stavbě

Hlavní trasa:

délka: 986,5 m
kategorie: S 24,5/70
plocha vozovek: 30 868 m2
počet stavebních objektů: 46
Zhotovitel: Sdružení I/37 Pardubice-Trojice, M – SILNICE a. s., EUROVIA CS, a. s., MADOS MT s. r. o.
Cena stavby dle smlouvy: 368 245 884 Kč (bez DPH)
Termín výstavby: 03/15 – 12/17 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Ondřej Kolář byl položen dotaz

návrat Ukrajinců

Je podle vás fér někoho nutit jít válčit, když nechce, a lze takové lidi vůbec nějak motivovat? Jestli někdo před válkou utekl, myslíte, že je něco, co ho přiměje jít válčit? Vždyť není nic cennějšího, než život. A jelikož se válka pro Ukrajinu nevyvíjí vůbec dobře, není třeba řešit, co bude Ukrajin...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČEZ číslo týdne: 30

19:02 ČEZ číslo týdne: 30

30 zemí světa staví, plánuje nebo projektuje jaderné reaktory.