Rozšíření silnice I/27 mezi Mostem a Litvínovem se nekoná? Ministr dopravy zklamal

18.05.2015 12:14

Hospodářská a sociální rada Ústeckého kraje svolala jednání k tématu dopravního spojení mezi Mostem a Litvínovem. Důvodem je vyjádření ministerstva dopravy, že nebude zrealizováno dlouhodobě požadované rozšíření tohoto dopravního úseku na čtyřpruh.

Rozšíření silnice I/27 mezi Mostem a Litvínovem se nekoná? Ministr dopravy zklamal
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ministr dopravy Dan Ťok

„Přitom právě silnice I/27 mezi Mostem a Litvínovem je specifická tím, že prochází chemickými závody, a je proto nutné zohlednit nejen osobní dopravu, ale také bezpečnost přepravy chemických produktů a další bezpečnostní rizika,“ uvedla Gabriela Nekolová, regionální zástupkyně zmocněnce vlády pro Moravskoslezský a Ústecký kraj a místopředsedkyně HSR-ÚK (krajská tripartita). Tento dopravní úsek patří dlouhodobě mezi priority Mostecka v oblasti dopravní infrastruktury a z podnětu Hospodářské a sociální rady Mostecka se jím proto zabývá nejen krajská tripartita, ale také kancelář zmocněnce vlády.

K jednacímu stolu byli pozváni představitelé Mostu a Litvínova, Hospodářské a sociální rady Mostecka, která tuto dopravní prioritu prosazuje již od roku 2000, zástupci Krajského úřadu Ústeckého kraje, společnosti Unipetrol, krajské správy Ředitelství silnic a dálnic v Chomutově a s ohledem na otázku bezpečnosti také Ministerstva vnitra ČR a Generálního ředitelství Hasičského záchranného sboru ČR.

„Pouhá rekonstrukce stávající komunikace, kterou plánuje ministerstvo dopravy je pro nás nepřijatelná a žádáme zkapacitnění na čtyřpruh,“ prohlásil primátor města Most Jan Paparega. Sama města Most a Litvínov přitom významně ulevují vytížení komunikace tím, že dotují tramvajové spojení obou měst. Pokud by meziměstská přeprava byla řešena autobusovou dopravou, došlo by k dalšímu výraznému zhoršení průjezdnosti a zvýšení havarijních situací. „Dostatečná kapacita je nutná také s přihlédnutím k tomu, že se jedná o páteřní komunikaci nejen pro obyvatele Litvínova, ale také horských obcí, například při dojezdu za zdravotní péčí,“ doplnil místostarosta Litvínova Milan Šťovíček.

Nutnost řešení zdůraznili také přítomní zástupci Generálního ředitelství HZS ČR právě s ohledem na vytíženost této komunikace složkami integrovaného záchranného systému.

„Připravíme sumář všech argumentů a vyvoláme společné jednání s ministrem dopravy Danem Ťokem za účasti obou měst“, shrnula na závěr Nekolová.

Gabriela Nekolová, regionální zástupkyně zmocněnce vlády pro MSK a ÚK

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Ing. Taťána Malá byl položen dotaz

znásilnění

Dobrý den, prý pro novou definici znásilnění hlasovalo 169 poslanců. A co ten zbytek? To byl někdo proti? Zajímalo by mě kdo. A ještě víc by mě zajímalo, jak to bude vypadat v praxi. Jak bude oběť prokazovat, že říkala ne? A zvyšují se s novelou i tresty za znásilnění, protože když občas slyším o ně...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Lesy ČR postavily nádrž na úpatí nejvyššího vrcholu Jizerských hor

22:03 Lesy ČR postavily nádrž na úpatí nejvyššího vrcholu Jizerských hor

Stavbu retenční nádrže Perlík za 7,8 milionu korun dokončily Lesy České republiky na úpatí Smrku, ne…