Elektrizace pětikilometrového úseku souvisí s koncepcí přechodu na jednotnou (střídavou) napájecí soustavu. Po svém dokončení umožní zavedení přímých vlaků až do stanice Děčín hlavní nádraží, které tak obslouží rozsáhlé území Ústeckého kraje.
Díky stavbě získá Kadaň další vlakovou zastávku, a to v km 29,0 v těsné blízkosti mostu přes Chomutovskou ulici. Ta zajistí obsluhu místní části Bystřice, podle které bude také pojmenována. Součástí prací budou dále kolejové úpravy stanice Kadaň. Zde vzniknou tři jednostranná nástupiště v normové výšce 550 milimetrů s bezbariérovým přístupem, stejné parametry bude mít i zastávka Kadaň-Bystřice.
Zvýšení bezpečnosti provozu zajistí nové sdělovací a zabezpečovací zařízení 3. kategorie. Traťová rychlost zůstane 75 km/h s výhledem na její budoucí mírné navýšení. Provoz bude řídit dispečer ve stanici Kadaň-Prunéřov. První velká výluka v souvislosti s rekonstrukcí kolejí je plánována v období od července do září letošního roku. Po stavební stránce bude hotovo v lednu 2021.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva