SŽDC: Jižní částí brněnského železničního uzlu se jezdí rychleji a komfortněji

07.04.2016 17:26

Správa železniční dopravní cesty dnes slavnostně ukončila modernizaci trati v úseku mezi Modřicemi a Brnem-Horními Heršpicemi. Hlavním přínosem projektu je především zvýšení traťové rychlosti, ale navíc i větší pohodlí a bezpečnost cestujících.

SŽDC: Jižní částí brněnského železničního uzlu se jezdí rychleji a komfortněji
Foto: szdc.cz
Popisek: Správa železniční dopravní cesty

Modernizace trati mezi Modřicemi a Horními Heršpicemi, která je součástí brněnského uzlu, zahrnovala rekonstrukci železničního svršku a spodku, modernizaci napájecího a trakčního vedení a v neposlední řadě také zvýšení traťové rychlosti.

„Jedním z největších přínosů modernizace na jihomoravském koridoru bylo výrazné zvýšení traťové rychlosti, a to až na 160 km/h. To je předpokladem pro zkrácení jízdních dob, které jistě potěší cestující,“ sdělil generální ředitel SŽDC Pavel Surý.

Součástí prací na zhruba tři kilometry dlouhé trati bylo také posílení bezpečnostních prvků. „Zrekonstruovali jsme úrovňový přejezd v Modřicích, který je nyní zajištěn závorami se čtyřmi výstražníky, což výrazně přispěje ke zvýšení bezpečnosti. Stavební práce zahrnovaly i modernizaci zabezpečovacího a sdělovacího zařízení,“ upřesnil Jindřich Topol, výkonný ředitel společnosti Skanska.

Celkové náklady stavby s názvem Modernizace traťového úseku Modřice (mimo) – Brno Horní Heršpice (mimo) činily 242 665 286 Kč bez DPH. Projekt byl v rámci Operačního programu Doprava navržen ke spolufinancování Evropskou unií, kdy plánovaná výše příspěvku z Fondu soudržnosti představuje až 180 543 017 Kč. Národní financování projektu zajistil Státní fond dopravní infrastruktury. Zhotovitelem prací byla Skanska a. s.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Tomáš Zdechovský byl položen dotaz

Právo na opravu

Věci se dají dát opravit už dnes, ale problém je, že oprava často vyjde stejně nebo skoro stejně jako koupit si novou věc. Tak k čemu pak platit za opravu? Nepřijde vám tento zákon EU zase úplně zbytečný? A když dám věc opravit, jakou, pokud vůbec, na ni pak budu mít záruku? Děkuji za odpověď

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Správa železnic: Modernizace vsetínské stanice pokročila, cestující mají k dispozici nové zázemí

7:02 Správa železnic: Modernizace vsetínské stanice pokročila, cestující mají k dispozici nové zázemí

Ve Vsetíně se uskutečnilo slavnostní otevření společného odbavovacího terminálu pro železniční a aut…