SŽDC: Modernizace trati ze Sudoměřic do Votic zkrátí cestování na jih Čech

20.03.2018 12:03

Podpisem smlouvy mezi Správou železniční dopravní cesty (SŽDC) a firmou OHL ŽS fakticky začala rozsáhlá přestavba jedné z posledních částí čtvrtého koridoru z jihu Čech do Prahy. V úseku ze Sudoměřic u Tábora do Votic se kromě druhé koleje vybudují dva nové tunely a jedna železniční stanice. Předpokládané celkové náklady stavby přesahují 7 miliard korun.

SŽDC: Modernizace trati ze Sudoměřic do Votic zkrátí cestování na jih Čech
Foto: szdc.cz
Popisek: Správa železniční dopravní cesty

„Jsme rádi, že po poměrně náročné  přípravě celého projektu mohou začít práce na jednom z posledních dosud nemodernizovaných úseků čtvrtého koridoru. Jeho dokončení umožní zkrátit jízdní doby expresů mezi Prahou a Táborem na jednu hodinu,“ sdělil náměstek generálního ředitele SŽDC pro modernizaci dráhy Mojmír Nejezchleb.

„Stavba je výjimečná jak po stránce technické náročnosti, tak co se finančního objemu týče, a představuje jednu z nejvýznamnějších zakázek, která byla v posledním období ze strany SŽDC jakožto investora připravena k realizaci. Pro OHL ŽS znamená realizace této stavby možnost navázat na dlouholetou tradici v železničním stavitelství, prokázat své bohaté zkušenosti s realizací koridorových staveb a především využít vlastní schopný personál a strojní vybavení v rozhodujících oborech, jako je železniční svršek a spodek, mosty, tunely a pozemní a silniční stavby,“ uvedl generální ředitel OHL ŽS Petr Brzezina.

Dokončení celé modernizace dosud jednokolejného úseku na pomezí Jihočeského a Středočeského kraje se předpokládá v roce 2021. Trať povede z velké části v nové trase, která bude o dva kilometry kratší než dosud. Rychlost vlaků se zvýší na 160 km/h, což přinese zkrácení jízdní doby expresů mezi Prahou a Táborem na jednu hodinu. Umožní to mimo jiné výstavba tunelů Mezno a Deboreč o délce 840, resp. 660 metrů.

Dosavadní stanice Střezimíř, Ješetice a Heřmaničky nahradí jediná s názvem Červený Újezd. Doplní ji zastávky Mezno, Střezimíř, Červený Újezd, Ješetice a Heřmaničky. V hlubokém údolí mezi zastávkami Ješetice a Heřmaničky vybudují stavbaři celkem tři dlouhé mostní estakády. Nejdelší z nich dosáhne délky 244 metrů.

Celkové náklady stavby s názvem Modernizace trati Sudoměřice – Votice činí 7 159 049 000 Kč bez DPH. Projekt byl předložen ke schválení v rámci Operačního programu Doprava 2014–2020 ke spolufinancování Evropskou unií z Evropských strukturálních a investičních fondů, a to až do výše 5 087 000 000 Kč. Národní financování zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Vojtěch Munzar byl položen dotaz

věcná diskuze

Dobrý den, máte dojem, že se na půdě Sněmovny odehrává věcná diskuze? Já mám spíš dojem, že koalice ani diskutovat nechce, že si je jistá svou většinou a naopak opozice obstruuje (většinou až moc), aby se zviditelnila. Nějaký smysluplný dialog mezi vládou a opozicí nevidím a myslím, že je chyba na o...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ministerstvo zahraničí: Noví čeští velvyslanci zamíří do Turecka a Švýcarska

16:08 Ministerstvo zahraničí: Noví čeští velvyslanci zamíří do Turecka a Švýcarska

V následujících měsících vyšle česká diplomacie nové velvyslance do Ankary a do Bernu.