Škoda Vagonka předala poslední vlakovou soupravu do Litvy

19.06.2014 14:02

Škoda Vagonka úspěšně předala poslední z deseti elektrických vlakových jednotek, které vyrobila pro Litevské dráhy. Hodnota zakázky převýšila dvě miliardy korun. Dvoupodlažní soupravy typu 575 z dílen dceřiné společnosti Škody Transportation výrazně napomohly obnovit vozový park na hlavní železniční trati této pobaltské země – vozidla z Ostravy totiž slouží mezi metropolemi Vilniusem a Kaunasem. Škoda Vagonka odeslala poslední vozidlo do Litvy v předstihu oproti podmínkám kontraktu.

Škoda Vagonka předala poslední vlakovou soupravu do Litvy
Foto: red
Popisek: Škoda Transportation

„Aktuální dodávka navazuje na dlouhodobou spolupráci s Litevskými železnicemi. V současnosti po dodání desáté jednotky budeme například ještě zajišťovat záruční servis,“ řekla manažerka projektu Irena Gaidová ze Škody Vagonka. Ostravská společnost do Litvy dodala jednotky ve dvojím provedení - jako  dvouvozová a třívozové. „Dva typy jsou výhodné pro dosažení co nejvyšší obsaditelnosti vlaků. V exponovaných časech využívá dopravce jednotky třívozové,“ vysvětlila Irena Gaidová.  

„Nasazením moderních dvoupodlažních souprav došlo k výraznému nárůstu počtu cestujících na trase. Ti jsou spokojeni zejména s vysokým komfortem cestování. Zároveň je u řady cestujících oblíbené horní patro. Provozovatel na druhou stranu oceňuje zejména vysokou disponibilitu vozidel v provozu,“ sdělil obchodní ředitel Škody Vagonky Ivo Gurňák.   

A jaký komfort vozidla z ostravské firmy nabízejí? Samozřejmostí je nízkopodlažní provedení, uzpůsobení vstupu i samotného interiéru pro cestující se sníženou pohyblivostí a multifunkční oddíly pro přepravu kočárků, kol nebo velkých zavazadel. Plně klimatizované vozy s maximální rychlostí 160 km/jsou vybaveny vnějším a vnitřním kamerovým systémem.

Soupravy pro Pobaltí navrhli škodováčtí odborníci tak, aby vyhovovaly specifickým podmínkám provozu v této části Evropy - vlaky čelí nejen poměrně velkému rozpětí teplot, ale také vysoké vlhkosti vzduchu. Dvoupodlažní jednotky vyráběné ve Škodě Vagonka v Ostravě jezdí kromě České republiky a Litvy i na Slovensku a Ukrajině.

Škoda Transportation

Společnost Škoda Transportation je jednou z předních evropských firem v oboru dopravního strojírenství. Mezi její výrobky patří především nízkopodlažní tramvaje, elektrické lokomotivy, příměstské vlakové jednotky, soupravy metra, trolejbusy, ale i trakční motory či kompletní pohony pro dopravní systémy. Tržby skupiny se každoročně pohybují okolo 15 miliard korun a stabilně už několik let zaměstnává zhruba čtyři tisíce lidí. Škoda Transportation má několik dceřiných společností nebo společných podniků nejen v České republice, ale i v Číně, Polsku, Maďarsku, Rusku a Německu. Jen díky vysokým investicím do výzkumu a vývoje může Škoda Transportation přicházet pravidelně na trh s novými a moderními produkty, které si úspěšně nacházejí své místo na zahraničních trzích. Do výzkumu a vývoje investovala společnost za poslední 3 roky přes 3 miliardy korun. Více na: www.skoda.cz 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Martin Kolovratník byl položen dotaz

Byl byste pro, aby měli cyklisti SPZ?

Cyklisti jsou všude a dost často bohužel nedbají pravidel silničního provozu. Už víckrát se mi ale stalo, že udělali nějaký přestupek a vlastně jim to projde, protože je nemáte jak identifikovat, i když je třeba natočíte nebo je zachytí nějaká kamera. Neměli by mít na kole něco, podle čeho půjdou id...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Správa železnic: Modernizace vsetínské stanice pokročila, cestující mají k dispozici nové zázemí

7:02 Správa železnic: Modernizace vsetínské stanice pokročila, cestující mají k dispozici nové zázemí

Ve Vsetíně se uskutečnilo slavnostní otevření společného odbavovacího terminálu pro železniční a aut…