Společnost Kapsch nainstaluje systém GSM-R na trans-evropské železnici na Slovensku

29.04.2014 12:26

Integrace slovenských železnic je klíčový prvek evropského projektu ERTMS

Společnost Kapsch nainstaluje systém GSM-R na trans-evropské železnici na Slovensku
Foto: Hans Štembera
Popisek: Železnice, ilustrační foto

Kapsch CarrierCom, společně s firmou AŽD Praha, hlavním dodavatelem systému železniční signalizace, budou instalovat technologii GSM-R na zhruba 250 km dlouhé trati vedoucí z Bratislavy přes Žilinu a Čadcu v severozápadní části země k českým hranicím. Zákazníkem v tomto projektu, který dosahuje objemu zhruba 20 milionů eur za systém GSM-R, je společnost ŽSR (Železnice Slovenskej Republiky), zajišťující správu a provoz železniční dopravní cesty. Vítězem této veřejné státní zakázky je společnost AŽD Praha s.r.o.

Obě společnosti, Kapsch i tuzemská AŽD Praha, zavedou systém ERTMS (European Railway Traffic Management System) na slovenské železniční síti do konce roku 2015. Tento projekt se skládá ze dvou částí - společnost Kapsch CarrierCom je odpovědná za zavedení rádiové sítě založené na technologii GSM-R po celé délce trasy z Bratislavy k českým hranicím. Generální dodavatel AŽD Praha pak ponese odpovědnost za vytvoření systému ETCS (European Train Control System), signalizačního systému úrovně L2, v úseku trati ze Žiliny přes Čadcu na česko-slovenské hranice.

Společnost Kapsch buduje vysoce výkonné sítě GSM-R na bázi základní technologie 3GPP Release 4. Koncové řešení je založeno na škálovatelné vysokokapacitní architektuře zejména s vysokou hustotou a dostupností. Projekt je zaměřen na modernizaci technické infrastruktury železniční sítě, a umožní tak interoperabilitu na transevropské železnici. „Tento projekt je pro nás obzvlášť důležitý, jelikož kvůli tranzitnímu koridoru přes Slovensko je zavedení systému ERTMS v této zemi klíčovým prvkem na cestě k vytvoření moderní celoevropské železniční sítě,“ uvedl Kari Kapsch, generální ředitel společnosti Kapsch CarrierCom.

Transevropské spojení

Pro kontinentální tranzitní jízdu přes Slovensko jsou důležité tři železniční koridory (západ-východní, severo-jižní a jižní). Je proto důležité, aby bezpečnostní systémy byly schopny komunikovat bez problémů. Přeshraniční interoperabilita a hladce fungující mezinárodní železniční síť jsou zajištěny zavedením systému ERTMS, který Evropská unie definovala jako standard. Systém se skládá ze dvou hlavních složek – jednotného signalizačního systému ETCS a železničního komunikačního systému GSM-R. Od roku 2005 je systém ERTMS postupně zaváděn na železniční sítě členských států EU. Zavedení systému by mělo být dokončeno ve velké části transevropské železniční sítě do roku 2017.

Společnost Kapsch CarrierCom je globální systémový integrátor, výrobce a dodavatel koncových telekomunikačních řešení s vedoucím postavením na trhu. Společnost poskytuje inovativní řešení funkcí, které mají zásadní význam pro základní poslání a obchodní úspěch operátorů dopravních sítí, železniční a městské veřejné dopravy i pro společnosti hledající propojení svých zařízení v reálném čase. Společnost Kapsch CarrierCom je partner, kterého s důvěrou využívá široké spektrum klientů, kteří využívají kompletní řadu profesionálních služeb a možností podpory. Strategická partnerství a důrazné zaměření na inovace v devíti výzkumných a vývojových centrech v Evropě a Asii staví společnost Kapsch CarrierCom do čela globálního telekomunikačního trhu. Společnost Kapsch CarrierCom je součástí Skupiny Kapsch a své hlavní sídlo má ve Vídni.

Další informace naleznete na stránkách www.kapsch.net a www.kapschcarrier.com.

Sledujte nás na Twitteru: twitter.com/kapschnet

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Lucie Potůčková byl položen dotaz

Jak je to s tou výjimkou?

I kdybysme pro teď měli výjimku z migračního paktu. Na jak dlouho by platila? Jak dlouho předpokládáte, že tu budou uprchlíci z Ukrajiny? Co když se z nich po čase stanou občané ČR? A proč bysme měli mít výjimku zrovna my, když uprchlíci (ne třeba z Ukrajiny) jsou i v jiných státech, ale třeba Ukraj...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Lesy ČR postavily nádrž na úpatí nejvyššího vrcholu Jizerských hor

22:03 Lesy ČR postavily nádrž na úpatí nejvyššího vrcholu Jizerských hor

Stavbu retenční nádrže Perlík za 7,8 milionu korun dokončily Lesy České republiky na úpatí Smrku, ne…