Správa železnic: Na trať mezi Pardubicemi a Hradcem Králové se vrátily elektrické vlaky

17.07.2022 10:20 | Tisková zpráva

Na trať mezi Pardubicemi a Hradcem Králové se vrátily elektrické vlaky V rámci pokračování modernizačních prací mezi stanicemi Pardubice-Rosice nad Labem a Stéblová končí v tomto úseku téměř čtyřměsíční výluka, na celou trať se tak v jednokolejném provozu vracejí elektrické vlaky. Od 15. července se otevírá i nové nástupiště v Rosicích a kompletně modernizovaná kolej do Stéblové. Dvoukolejně se v celém úseku začne jezdit v polovině listopadu.

Správa železnic: Na trať mezi Pardubicemi a Hradcem Králové se vrátily elektrické vlaky
Foto: Správa železnic
Popisek: Správa železnic

„Jistou úlevu pocítili cestující už se začátkem letních prázdnin, kdy byl mezi Rosicemi nad Labem a Stéblovou spuštěn provoz motorových vlaků. Pro jízdu elektrických jednotek ale ještě bylo nutné v uplynulých dvou týdnech dokončit rekonstrukci trakčního vedení,“ říká ke konci omezení investiční náměstek Radomil Novák ze Správy železnic.                                                     

Na zdvoukolejnění úseku Pardubice-Rosice nad Labem – Stéblová se pracuje od loňského května. „Kromě budování druhé koleje, zastávek a nástupišť se soustředíme i na stavbu zcela nového dvojkolejného mostu přes Labe, který nahradí dosavadní jednokolejný. Stavíme základy opěr a pilířů, ocelovou konstrukci připravujeme do výroby,“ uvedl projektový manažer Skanska Jan Mitlöhner.

Kompletní přestavbou prochází stanice Pardubice-Rosice nad Labem, kde se, podobně jako na zastávce Pardubice-Semtín, aktuálně budují podchody pro cestující. V traťovém úseku mezi Rosicemi a Stéblovou je hotový v jedné koleji železniční svršek i mostní objekty, budují se protihlukové stěny. Nová zastávka Stéblová obec získává nová nástupiště a stanice Stéblová je už kompletně hotová.

Součástí prací jsou opatření k omezení dopadů účinku hluku z železniční dopravy i vyvolané úpravy pozemních komunikací a sítí technické infrastruktury. Stavba přispěje ke zvýšení traťové rychlosti. Po doplnění zabezpečovacího zařízení systému ETCS, ke kterému dojde v roce 2024, budou vlaky v úseku dosahovat rychlosti až 160 km/h.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Ondřej Knotek byl položen dotaz

svoboda slova

Úplně souhlasím s tím, co si ANO myslí o údajném boji s dezinformacemi a ochraně svobody slova. Můj dotaz zní. Jak budete chtít zajistit, aby tu svoboda slova fungovala dál a lidé neměli strach vyjádřit svůj názor, což se už dnes děje? Mluví se o boji s dezinformacemi, ale co ochrana svobody slova? ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ministerstvo obrany: LOM PRAHA uzavřel dohodu o průmyslové spolupráci v projektu F-35

22:03 Ministerstvo obrany: LOM PRAHA uzavřel dohodu o průmyslové spolupráci v projektu F-35

V pondělí 20. května 2024 byla uzavřena Dohoda o projektu průmyslové spolupráce (ICPA – Industrial C…