Správa železnic: Začíná rekonstrukce tratě z Křižanova do Skleného nad Oslavou

12.01.2020 16:10

Správa železnic zahajuje celkovou přestavbu další části dvoukolejné magistrály přes Českomoravskou vrchovinu. Předáním staveniště tento týden fakticky začala rekonstrukce traťového úseku z Křižanova do Skleného nad Oslavou. Práce potrvají do dubna příštího roku, během nich se výrazně zlepší parametry jak samotného mezistaničního úseku, tak i obou zmiňovaných stanic.

Správa železnic: Začíná rekonstrukce tratě z Křižanova do Skleného nad Oslavou
Foto: SŽDC
Popisek: SŽDC

Komplexní rekonstrukcí projde více než 9 km tratě, což zahrnuje kromě úseku mezi Křižanovem a Skleným nad Oslavou také obě jmenované stanice. V nich se zrenovuje železniční svršek a spodek, potřebné úpravy se provedou na trakčním vedení. Přestavbou projdou obě ostrovní nástupiště, výška nástupní hrany bude 550 mm nad kolejí. Bezbariérový mimoúrovňový přístup na nástupiště bude v Křižanově z podchodu s využitím nových výtahů, ve stanici Sklené nad Oslavou pak šikmými přístupovými chodníky. Vybrané výhybky budou vybaveny elektrickým ohřevem. Rychlost v hlavních staničních kolejích se zvýší až na 140 km/h.

Téměř stejné práce proběhnou i v mezistaničním úseku Křižanov – Sklené nad Oslavou. Jediný železniční přejezd v řešeném úseku bude rekonstruován. Modernizací projde kromě sdělovacího také zabezpečovací zařízení, a to nejen na hlavní trati a ve stanicích, ale i na navazující regionální železnici do Velkého Meziříčí.

Ve stanici Křižanov a Sklené nad Oslavou probíhá současně také rekonstrukce výpravních budov, ve kterých budou mimo jiné provedeny i práce nutné pro umístění nového technologického sdělovacího a zabezpečovacího zařízení v dopravní kanceláři.

Předpokládané celkové investiční náklady stavby s názvem Rekonstrukce traťového úseku Křižanov - Sklené nad Oslavou (mimo) činí 1 299 942 023 Kč bez DPH. Projekt je navržen ke spolufinancování Evropskou unií z Fondu soudržnosti v rámci Operačního programu Doprava 2014–2020. Příspěvek EU může dosáhnout až 947 681 954 Kč.

Předpokládané celkové investiční náklady stavby s názvem Rekonstrukce žst. Sklené nad Oslavou činí 616 703 363 Kč. Také tento projekt je navržen ke spolufinancování Evropskou unií z Fondu soudržnosti v rámci Operačního programu Doprava 2014–2020. Příspěvek EU může dosáhnout až 465 768 019 Kč.

Národní financování zajistí Státní fond dopravní infrastruktury. Zhotovitelem obou staveb je Společnost Vysočina, kterou tvoří TSS Grade; ELTRA; FIRESTA-Fišer, rekonstrukce, stavby; Doprastav a PORR.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

PhDr. Lubomír Zaorálek byl položen dotaz

Stejné mzdy za stejnou práci v celé Evropě

Zajímalo by mě, jak toho chcete docílit? A kde by třeba podniky nebo zaměstnavatelé na dorovnání mezd měli brát peníze?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČEZ: V Dukovanech začaly první letošní maturity, na ty jaderné se studenti bez výjimky těší

11:54 ČEZ: V Dukovanech začaly první letošní maturity, na ty jaderné se studenti bez výjimky těší

První „maturity“ letošního roku má úspěšně za sebou 32 účastníků unikátního projektu Jaderná maturit…