Správa železnic hledá projektanta pro Masarykovo nádraží. Posunula se i příprava úseku z Ruzyně do Kladna

13.07.2020 16:14

Projekt modernizace trati z Prahy do Kladna s vybudováním odbočky na Letiště Václava Havla pokračuje. Správa železnic nyní hledá zhotovitele dokumentace pro stavební povolení pro rekonstrukci stanice Praha Masarykovo nádraží. Úsek Praha-Ruzyně – Kladno již naopak svého dodavatele dokumentace pro stavební povolení získal a příprava pokračuje dál.

Správa železnic hledá projektanta pro Masarykovo nádraží. Posunula se i příprava úseku z Ruzyně do Kladna
Foto: SŽDC
Popisek: SŽDC

Masarykovo nádraží plní nezastupitelnou roli v pražské příměstské dopravě, v pracovní dny jím projde více než 36 tisíc cestujících. V budoucnu budou právě zde začínat vlaky zajišťující nové železniční spojení s Letištěm Václava Havla. Jeho kapacita se proto zvýší ze současných sedmi na devět kolejí. Rekonstrukcí projde rovněž zabezpečovací zařízení a trakční vedení, stejně jako dosud nemodernizované kolejiště v obvodu Hrabovka. 

Pohodlný nástup do vlakových souprav zajistí nástupiště v normové výšce 550 milimetrů nad kolejí. Přístup na ně bude nejen ze stávající dvorany, ale nově také ze zastřešené platformy spojující Hybernskou a Opletalovu ulici s ulicí Na Florenci. Nejstarší existující nádraží v Praze díky tomu přestane být překážkou pro chodce mířící ve směru od Václavského náměstí k autobusovému nádraží Florenc.

Zahájení stavby s názvem Modernizace a dostavba ŽST Praha Masarykovo nádraží se plánuje v polovině roku 2022, její realizace potrvá do roku 2026. Celkové investiční náklady se předpokládají ve výši 2,5 miliardy korun.

Cílem druhé zmiňované stavby je zdvoukolejnění a elektrizace traťového úseku z Prahy-Ruzyně do Kladna. V rámci její realizace se kompletně přestaví stanice Hostivice a Jeneč, dnešní stanice Unhošť se zruší a nahradí ji zastávka Malé Přítočno na nově postavené přeložce. Zastávka Pavlov projde rekonstrukcí, nově se postaví zastávky Hostivice-Jeneček a Pletený Újezd. Nový železniční spodek a svršek, narovnání oblouků s využitím přeložek a moderní zabezpečovací zařízení s dálkovým řízením provozu umožní zvýšit rychlost vlaků až na 140 km/h. Železniční přejezdy na nejfrekventovanějších komunikacích se zruší a nahradí mimoúrovňovými kříženími silnice a železnice.

Aktuálně pro úsek Praha-Ruzyně - Kladno vybrala Správa železnic zhotovitele dokumentace pro stavební povolení, stala se jím společnost Metroprojekt s nabídkou 112,3 milionu Kč. Zahájení prací se předpokládá v závěru příštího roku, potrvají celkem tři roky. Náklady přesáhnou 5 miliard korun.

Modernizace trati Praha – Kladno s připojením Letiště Václava Havla je jedním z největších dopravních projektů v ČR. Z jeho dílčích staveb je dokončena rekonstrukce Negrelliho viaduktu, na který se 1. června vrátily vlaky. Pro traťové úseky Kladno – Kladno-Ostrovec a Praha-Bubny – Praha-Výstaviště již vznikají projekty v rámci dokumentací pro stavební povolení, příští rok plánuje Správa železnic vypsat tendry na zhotovitele staveb.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Tomáš Zdechovský byl položen dotaz

Právo na opravu

Věci se dají dát opravit už dnes, ale problém je, že oprava často vyjde stejně nebo skoro stejně jako koupit si novou věc. Tak k čemu pak platit za opravu? Nepřijde vám tento zákon EU zase úplně zbytečný? A když dám věc opravit, jakou, pokud vůbec, na ni pak budu mít záruku? Děkuji za odpověď

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČEZ číslo týdne: 30

19:02 ČEZ číslo týdne: 30

30 zemí světa staví, plánuje nebo projektuje jaderné reaktory.