Systém metra má 10 let od povodní rozsáhlejší protipovodňová opatření

13.08.2012 9:27

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) si připomíná deset let od ničivých povodní, které výrazně zasáhly Prahu a její klíčový dopravní systém.

Systém metra má 10 let od povodní rozsáhlejší  protipovodňová opatření
Foto: Hans Štembera
Popisek: Vlak ve stanici metra

Povodně ze srpna 2002 překonaly tehdejší protipovodňová opatření pražského metra, která byla připravena na tzv. stoletou vodu. Hladina řeky Vltavy však byla ještě o 50 cm vyšší. Na základě této zkušenosti DPP učinil taková protipovodňová opatření, která zabrání opakování ničivého scénáře. Mezi nejdůležitější patří navýšení ochranných zdí stanic či zamezení pronikání vody do metra skrze kanalizaci.

„Ačkoliv je voda nevyzpytatelný živel, pevně věříme, že všechna opatření, která jsme po rozsáhlých povodních ze srpna 2002 zavedli, zamezí opakování katastrofy podobného rozsahu, která před deseti lety postihla tehdejší městskou hromadnou dopravu a především metro,“ uvedl Ladislav Urbánek, dopravní ředitel DPP. 

Kromě celkové protipovodňové ochrany Prahy patří mezi nejvýznamnější kroky zvýšení protipovodňové ochrany jednotlivých stanic pražského metra nové ochranné zdi. Ty se postavily o 60 cm výše, než kam dosáhla hladina vody z roku 2002.

Upraveny byly všechny výtlaky čerpacích stanic a jejich napojení na kanalizační síť tím, že se do nich vložily zpětné klapky – ty zabrání, aby se voda z kanalizace nevrátila při povodních zpět do metra.

Voda při povodních před deseti lety pronikala do dalších stanic metra také skrze otevřené průchodky kabelů. Mimo instalace nových průchodek dnes DPP všechny otevřené kabelové průchodky eviduje a jejich uzavření pečlivě sleduje. Díky novým bezpečnostním pravidlům může být průchodka při opravných pracích otevřená nejvýše 72 hodin.

Proběhla také revize a rekonstrukce všech traťových tlakových uzávěrů, jejichž funkčnost se pravidelně testuje. Jednou z důležitých změn jsou také nová pravidla monitoringu vývoje povodňových situací – ta zajistí včasnou evakuaci a uzavírání stanic a tunelů v ohrožených oblastech. „Mimo všechny stavební a technologické úpravy jsme dnes také daleko lépe připraveni i v oblasti předvídání mimořádných povodní a rychlé reakce, několikrát ročně například probíhají krizové zkoušky funkčnosti všech tlakových uzávěrů v metru,“ dodává Ladislav Urbánek, dopravní ředitel DPP. 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Ondřej Knotek byl položen dotaz

svoboda slova

Úplně souhlasím s tím, co si ANO myslí o údajném boji s dezinformacemi a ochraně svobody slova. Můj dotaz zní. Jak budete chtít zajistit, aby tu svoboda slova fungovala dál a lidé neměli strach vyjádřit svůj názor, což se už dnes děje? Mluví se o boji s dezinformacemi, ale co ochrana svobody slova? ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ministerstvo obrany: LOM PRAHA uzavřel dohodu o průmyslové spolupráci v projektu F-35

22:03 Ministerstvo obrany: LOM PRAHA uzavřel dohodu o průmyslové spolupráci v projektu F-35

V pondělí 20. května 2024 byla uzavřena Dohoda o projektu průmyslové spolupráce (ICPA – Industrial C…