Test taxi a individuální smluvní přepravy: Z pohledu spotřebitelů vítězí digitální technologie

20.12.2016 9:00

V souvislosti se stoupající popularitou digitálních technologií a vznikem nových platforem v sektoru taxislužby a smluvní přepravy otestovalo Spotřebitelské fórum ve spolupráci se Sdružením obrany spotřebitelů – Asociace různé formy individuální smluvní přepravy.

Test taxi a individuální smluvní přepravy: Z pohledu spotřebitelů vítězí digitální technologie
Foto: Spotřebitelské fórum
Popisek: Spotřebitelské fórum

„Z kvalitativního testu vyplývá, že moderní digitální technologie – například GPS měření trasy a navigace jízdy, elektronická fakturace, přesný odhad cen před jízdou a hodnocení řidičů uživateli – dokáží zaručit vyšší standard kvality a dobré ceny lépe než stávající regulatorní prostředí,“ popsal Kryštof Kruliš, předseda správní rady Spotřebitelského fóra. Z pohledu spotřebitele v Praze testující nejlépe hodnotili smluvní přepravu platformu UberPOP, v Brně to byla služba Liftago.*

Z hlediska kvality nebyly v rámci testu zjištěny zásadní nedostatky.** Řidiči většinou ochotně vyhověli požadavkům figurantů na změnu stanice autorádia, snížení či zvýšení teploty nebo na možnost dobití mobilního telefonu. Se závažným nedostatkem (odmítnutí vydání účtenky o dané jízdě) se testující setkali pouze v jednom případě, a to u licencovaného řidiče taxislužby objednaného z oficiálního stanoviště Fair place.

Nejlepší transparentnost odhadu cen podle nezávislého testu nabízí v Praze služba UberPOP (bezchybný odhad v opakovaném testu), uspěly i Taxify (v Praze) a Liftago (v Brně). Z hlediska ceny byl v testu v Praze nejvýhodnější UberPOP, v Brně vyšlo cestování nejlevněji s Taxi Impuls a platformou Liftago. Z hlediska rychlosti dojezdu do destinace byl na srovnávacích trasách v Praze nejlepší UberPOP a v Brně Liftago a Top 1 taxi.

Celá studie je ke stažení ZDE.

* Pro účely srovnání byla primárním kritériem rychlost přistavení vozu. U platforem, které umožňují výběr z různých cenových nabídek, např. Liftago v Praze, byl faktor ceny posuzován jen mezi nejblíže dostupnými vozy.
** V Praze jsme testovali UberPOP, Modrý Anděl, Hopin, Liftago, Taxify a levné AAA taxi nebo taxi z oficiálního stanoviště Fair place. V Brně jsme testovali služby Liftago, Top 1 TAXI, Taxi Impuls, City TAXI.

Spotřebitelské fórum, z.ú. je otevřená nezisková platforma pro komunikaci mezi občany, občanskými sdruženími, firmami a státem. Propojujeme spotřebitelské organizace a firmy působící na domácím trhu s cílem hájit zájmy českých spotřebitelů zejména v oblastech jako je maloobchod, sdílená ekonomika, e-commerce, realitní trh nebo finanční služby.

Sdružení obrany spotřebitelů – Asociace, z.s. (SOS – Asociace) je nestátní nezisková organizace založená za účelem pomáhat spotřebitelům a prosazovat jejich práva. Od roku 2009 bezplatně pomáháme spotřebitelům – začínali jsme v Jihomoravském kraji, odkud jsme však velmi záhy rozšířili svoji působnost i do dalších krajů a v současné době pomáháme spotřebitelům z celé České republiky.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Tomáš Zdechovský byl položen dotaz

Právo na opravu

Věci se dají dát opravit už dnes, ale problém je, že oprava často vyjde stejně nebo skoro stejně jako koupit si novou věc. Tak k čemu pak platit za opravu? Nepřijde vám tento zákon EU zase úplně zbytečný? A když dám věc opravit, jakou, pokud vůbec, na ni pak budu mít záruku? Děkuji za odpověď

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

SÚKL: MUDr. Tomáš Boráň byl jmenován ředitelem Státního ústavu pro kontrolu léčiv

20:48 SÚKL: MUDr. Tomáš Boráň byl jmenován ředitelem Státního ústavu pro kontrolu léčiv

Ředitelem Státního ústavu pro kontrolu léčiv se 1. května 2024 stal MUDr. Tomáš Boráň. Na základě vý…