V Brně byli vyhlášeni vítězové Velké ceny cestovního ruchu 2014/2015

16.01.2015 13:38

Na závěr prvního dne veletrhů GO®IONTOUR v Brně byla slavnostně předána ocenění v osmém ročníku soutěže Velká cena cestovního ruchu.

V Brně byli vyhlášeni vítězové Velké ceny cestovního ruchu 2014/2015
Foto: BVV - Výstaviště Brno
Popisek: BVV - Výstaviště Brno

Odborná porota ocenila výjimečné projekty v kategoriích Nejlepší jednotná kampaň, Nejlepší turistický produkt, Nejlepší elektronická komunikace, Nejlepší lázeňský a wellness balíček a Nejlepší golfový balíček. Na základě hlasování široké veřejnosti pak byli vyhlášeni vítězové v kategorii Nejlepší cestovní kancelář. Soutěž Velká cena cestovního ruchu 2014/2015 tradičně vyhlásily společnosti Veletrhy Brno a C.O.T. media s cílem přispět ke zkvalitnění nabídky a služeb v cestovním ruchu České republiky.

„Novinkou letošního ročníku byla inovace někdejší kategorie Nejlepší turistický portál. Škála hodnocených projektů byla rozšířena o celou řadu dalších prostředků on-line komunikace a název byl změněn na Nejlepší elektronická komunikace,“ popisuje posun soutěže jednatelka společnosti C.O.T. media Eva Frindtová. Ředitel projektu GO&REGIONTOUR společnosti Veletrhy Brno Miloň Mlčák doplňuje: „Ve srovnání s předchozími ročníky bylo do hodnocení projektů zapo-jeno širší spektrum odborníků na cestovní ruch, marketing, média, lázeňství a další obory. V případě kategorie Nejlepší golfový balíček byla porota dokonce mezinárodní.“

V kategorii Nejlepší jednotná kampaň porota hodnotila soubor materiálů spojených s jednou kampaní. Ocenění puto-valo do Zlínského kraje - vítězství si odnesla Centrála cestovního ruchu Východní Moravy. Porotci ocenili široký záběr kampaně s množstvím využitých komunikačních nástrojů. Jasné poselství, zajímavý slogan ale také třeba dobrý      radiospot. Vydavatelství C.O.T. media udělilo v této kategorii speciální cenu Statutárnímu městu Hradec Králové za kampaň s názvem „Hradec Králové město cyklistů“. Jednatelka vydavatelství Eva Frindtová k tomu říká: „Tato kampaň si porotu získala tím, jak byla velmi dobře zacílena na rezidenty. Porotci se zároveň shodli, že má kampaň potenciál pro další rozvoj a pro oslovení dalších cílových skupin.“

Vítězství v kategorii Nejlepší golfový balíček si odnesli zástupci České Golfové Asociace za balíček „Golf a romantika“, který nabízí PilsnerGolf Resort Hořehledy a Hotel Pod Kokšínem. Porotce oslovila komplexnost balíčku, který nabízí bohatý třídenní program a dobře oslovuje cílovou skupinu.

V kategorii Nejlepší turistický produkt zůstaly pomyslné vavříny na jihu Moravy. Vítězství porota přisoudila Centrále cestovního ruchu – Jižní Morava za projekt Otevřené sklepní uličky vyprávějí příběhy. Ocenění si podle porotců tento produkt zaslouží za to, jakým způsobem využívá trendu a popularity vína a vinařské turistiky a dává vínu a místům příběhy, čímž zároveň významně podporuje podnikatelský sektor v regionu. Produktu se navíc dostalo i speciální ceny společnosti Veletrhy Brno. „Tento produkt se nám zdál zajímavý a propracovaný, pozitivně jsme hodnotili i jeho nadre-gionální, resp. mezinárodní rozměr,“ vysvětlil důvody udělení speciální ceny Miloň Mlčák ze společnosti Veletrhy Brno.

K problematice tvorby turistických balíčků se vyjádřila i nová generální ředitelka agentury CzechTourism Monika Pa-latková, podle které došlo v této oblasti v posledních letech k pozitivnímu vývoji. „Turistické produkty, které dnes vznikají v regionech, jsou kvalitní. Osobně ale ještě vidím rezervy v obchodovatelnosti těchto nabídek,“ naznačila Palatková, na co by se měli tvůrci balíčků více zaměřit.

Nejlepší lázeňský a wellness balíček podle poroty připravila společnost Lázně Luhačovice. Jmenuje se „Rehabilitace páteře“ a porotu nejvíce oslovil fakt, že je tento lázeňský rehabilitační balíček určen nejen pro léčené a indikované pacienty, ale i jako prevence civilizačních chorob páteře, které trápí stále větší procento populace. Navíc velmi dobře propojuje služby a další provozovatele.

Kategorii Nejlepší elektronická komunikace opanovalo Infocentrum Města Karlovy Vary, které do soutěže přihlásilo projekt s názvem Elektronická propagace města Karlovy Vary. Porota se shodla na tom, že jde o zajímavým a čistým způsobem připravenou webovou prezentaci, která uživatelům dává obrazovou ochutnávku daného místa. Předností je i přehledně a jasně zpracovaná nabídka ubytování u jednotlivých hotelů s možností rezervace přímo u daného ubyto-vacího subjektu. Portál využívá i zajímavé funkce navíc, jako jsou novinky formou SMS či doporučení na procházky včetně informací o energetickém výdeji. Speciální cenu v této kategorii udělila porota společnosti World Media Part-ners za vytvoření a úspěšný rozvoj hry s názvem GEOFUN. Jedná se o nový marketingový nástroj pro cestovní ruch na principu advergamingu.

Zatímco v prvních pěti kategoriích rozhodovala o vítězích odborná porota, v kategorii Nejlepší cestovní kancelář hla-sovala široká veřejnost prostřednictvím webových stránek. Do soutěže byly automaticky zařazeny všechny cestovní kanceláře působící na českém trhu. Z vítězství se po sečtení hlasů radovali zástupci cestovní kanceláře VÍTKOVICE TOURS, která je největší českou cestovní kanceláří specializovanou na pobyty na Jadranu. Mediálním partnerem této kategorie byla již potřetí společnost Invia.cz, největší tuzemský internetový prodejce zájezdů. Ta také udělila speciální cenu cestovní kanceláří KOVOTOUR PLUS.

Ceny ve vybraných kategoriích předávala ministryně pro místní rozvoj Karla Šlechtová, která v krátkém proslovu vy-zdvihla význam turismu. „Cestovní ruch má opravdu velký význam pro ekonomiku naší země i pro náš úřad, který je gestorem kompetenčního zákona v této ekonomické oblasti. Já osobně věřím v jeho budoucnost, neboť může přinést zvýšení naší konkurenceschopnosti nejen ve světě, ale i na regionální úrovni,“ uvedla ministryně. Význam turismu pro regiony potvrdil i další předávající, předseda Asociace krajů ČR a hejtman Jihomoravského kraje Michal Hašek. Dalšími předávajícími byli první náměstkyně ministryně pro místní rozvoj Klára Dostálová, generální ředitelka agentury Czech-Tourism Monika Palatková, předseda Sdružení lázeňských míst ČR a karlovarský primátor Petr Kulhánek, předseda Asociace cestovních kanceláří ČR Viliam Sivek a prezident Asociace českých cestovních kanceláří a agentur Roman Škrabánek.

Kategorie „Nejlepší jednotná kampaň“

1. místo: CENTRÁLA CESTOVNÍHO RUCHU VÝCHODNÍ MORAVY, o.p.s.
za kampaň Východní Morava má jiskru

2. místo: LUHAČOVSKÉ ZÁLESÍ, o. p. s.
za kampaň Resort Luhačovice - Místa zážitků

3. místo: NÁRODNÍ VINAŘSKÉ CENTRUM, o.p.s.
za kampaň Krajem vína

Speciální cena vydavatelství C.O.T. media 
STATUTÁRNÍ MĚSTO HRADEC KRÁLOVÉ za kampaň Hradec Králové město cyklistů

Kategorie „Nejlepší golfový balíček“

1. místo: PILSNERGOLF RESORT HOŘEHLEDY A HOTEL POD KOKŠÍNEM
za golfový balíček Golf a romantika

2. místo: PYTHAGOR a.s.
za golfový balíček Dětské golfové kempy

3. místo: CZ GOLF
za golfový balíček Jdu na golf!

Kategorie „Nejlepší turistický produkt“

1. místo: CENTRÁLA CESTOVNÍHO RUCHU-JIŽNÍ MORAVA, z.s.p.o.
za turistický produkt Otevřené sklepní uličky vyprávějí příběhy

2. místo: PRAŽSKÁ INFORMAČNÍ SLUŽBA - PRAGUE CITY TOURISM
za turistický produkt Do Prahy za pivem

3. místo: LABSKÁ STEZKA o.s.
za turistický produkt Labská stezka

Speciální cena veletrhů Brno
CENTRÁLA CESTOVNÍHO RUCHU-JIŽNÍ MORAVA, z.s.p.o. za turistický produkt Otevřené sklepní uličky vyprávějí příběhy

Kategorie „Nejlepší lázeňský a wellness balíček“

1. místo: LÁZNĚ LUHAČOVICE
za lázeňský a wellness balíček Rehabilitace páteře

2. místo: LÁZNĚ LUHAČOVICE
za lázeňský a wellness balíček Vánoce v Alexandrii

3. místo: PRIESSNITZOVY LÉČEBNÉ LÁZNĚ
za lázeňský a wellness balíček Veselé lázně

Kategorie „Nejlepší cestovní kancelář“

1. místo: VÍTKOVICE TOURS

2. místo: Kovotour Plus

3. místo: CK Bon Ton

Speciální cena společnosti Invia.cz
Cestovní kancelář Kovotour Plus

Na dalších sedmi místech se v abecedním pořadí umístily tyto cestovní kanceláře:

ATIS
Blue Style
CK České Kormidlo
Elixír studio
Exim Tours
FIRO-tour
KRASIM TOUR

Kategorie „Nejlepší elektronická komunikace“

1. místo: INFOCENTRUM MĚSTA KARLOVY VARY
za elektronickou komunikaci Elektronická propagace města Karlovy Vary

2. místo: DESTINAČNÍ SPOLEČNOST VÝCHODNÍ ČECHY
za elektronickou komunikaci vychodni-cechy.info

3. místo: STATUTÁRNÍ MĚSTO ČESKÉ BUDĚJOVICE
za elektronickou komunikaci InBudějovice

Speciální cena poroty
WORLD MEDIA PARTNERS, s.r.o. za elektronickou komunikaci GEOFUN

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Martin Kolovratník byl položen dotaz

Byl byste pro, aby měli cyklisti SPZ?

Cyklisti jsou všude a dost často bohužel nedbají pravidel silničního provozu. Už víckrát se mi ale stalo, že udělali nějaký přestupek a vlastně jim to projde, protože je nemáte jak identifikovat, i když je třeba natočíte nebo je zachytí nějaká kamera. Neměli by mít na kole něco, podle čeho půjdou id...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ombudsman: Žádost o důchod s detektivní zápletkou - šetření až do složek StB

16:46 Ombudsman: Žádost o důchod s detektivní zápletkou - šetření až do složek StB

Šetření v případě českého seniora žijícího v USA se změnilo v pátrání po důkazech, které by České sp…