HN chtěly po sociálních demokratech tak dlouho konkrétní data proto, že oficiální čísla nesedí. ČSSD zaplatila za kampaň o 30 milionů méně než konkurenční ODS, avšak podle monitorovacích agentur byla její kampaň o 60 procent masivnější. Strana nesrovnalosti dosud odmítá, pouze bývalý volební manažer Jaroslav Tvrdík vysvětlil rozdíly tím, že ČSSD dostala výrazné slevy na nákup billboardů a novinové inzerce (až 90 procent).
Sobotka chce omezit počet billboardů od příštích voleb
Ačkoliv tyto údaje ČSSD zatím nezveřejnila, její předseda Bohuslav Sobotka navrhoval před týdnem zákon, podle nějž by politické strany vyloženě musely platit kampaně přes transparentní účty a nesměly využívat žádné slevy.
Údaje o částkách vynaložených za kampaň chtějí zveřejnit především ti novější ve stranickém vedení, kteří s loňskými volbami ještě neměli nic společného. „Samozřejmě, že jsem pro zveřejnění. Jsem bývalá nejvyšší státní zástupkyně, takže já jsem pro to, abychom nebyli tajemní. A aby financování bylo kulantní, přehledné a transparentní," reagovala pro server ihned.cz nová místopředsedkyně ČSSD Marie Benešová. Souhlasí s ní i další nováček, senátor Jiří Dienstbier. Proti je naopak Zdeněk Škromach, který v pátek dokonce popřel, že by vedení strany o zveřejnění rozpočtu jednalo. „Jsem pro to, abychom postupovali tak, jako ostatní strany. Nevidím ale důvod, proč napomáhat této účelové kampani," uvedl Zdeněk Škromach.
Čtěte:
- Cena kampaně? ČSSD i ODS prý po volbách prozradí, kolik stála
- Dluhy za obří kampaň dusí ČSSD. Prodej majetku krajní variantou
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: pan