Podle mluvčího ČEZu Jana Pavlů dluží klienti firmě celkem stovky milionů korun. Počty dlužníků jdou do desetitisíců. Přesto oproti roku 2006 došlo k jejich poklesu. Stojí za ním údajně zasílání SMS a e-mailových upomínek dlužníkům. Toto opatření zavedla firma v roce 2011. „V roce 2011 jsme měli asi 4000 případů přerušení dodávek měsíčně. Po zavedení nové formy upozornění na nutnost uhradit závazky toto číslo kleslo asi o 30 procent," řekl serveru Týden.cz Pavlů.
Od loňského roku navíc ČEZ dlužníkům i volá. „Se zákazníky, kteří se dostali do problematické situace a nemají na okamžité zaplacení, se společnost snaží dohodnout individuálně,“ vysvětloval postup energetického gigantu její mluvčí.
Dlužníky evidují i další tuzemští dodavatelé energie. Centropol Energy se snaží dostat peníze za své služby od čtyř až pěti tisíc neplatičů. „Do této kategorie se ale dostávají všechny faktury včetně těch, které zákaznici zaplatí například s desetidenním zpožděním," uvedl mluvčí Centropol Energy Ladislav Šticha.
Bohemia Energy ani E.ON počty neplatičů nezveřejňují. „Vzhledem k tomu, že jsme nastavili nový systém na vymáhání pohledávek, daří se nám procento neplatičů lehce snižovat," prozradila mluvčí Bohemia Energy Alžběta Šťastná.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: luš