Kolem naší politiky krouží ostřílení Američané. Přesvědčí vás, koho máte volit

16.07.2013 10:13

Bez ohledu na to, zda budou nové sněmovní volby vypsány předčasně, nebo v řádném termínu, zbývá do rozdávání sněmovních karet maximálně deset měsíců. O českou politickou scénu se tak začínají zajímat agentury, zabývající se přípravou volebních kampaní. O nejnovějším dění v této oblasti se rozepsal server Česká pozice.

Kolem naší politiky krouží ostřílení Američané. Přesvědčí vás, koho máte volit
Foto: Hans Štembera
Popisek: Andrej Babiš

Server informuje, že si v Praze právě otevřela pobočku firma Prism Group, specializující se na volební kampaně. Výkonným spoluředitelem zde má být americký poradce Garrett Marquis. Ten se podle České pozice nesmazatelně zapsal do dějin českého politického marketingu, když prezidentský kandidát Jan Fischer po zahájení spolupráce s ním promrhal dvouciferný preferenční náskok a nakonec v prvním kole skončil málem až na čtvrtém místě.

Marquis je ovšem natolik šikovným sebepropagátorem, že zdůrazňuje své (nepřímé a značně pochybné) napojení na Arthura Filkensteina. Toho předchází pověst legendy politického marketingu, dokázal prý zorganizovat úspěch většího počtu amerických politiků, než kdokoliv jiný v historii. Výrazně zasáhl i do české volební scény, když v roce 2010 radil ODS s kampaní, ve které pravice dokázala na poslední chvíli porazit Jiřího Paroubka. Nyní však prý do české kampaně vstupovat nechce, zejména proto, že ODS, která je mu názorově nejblíž, je prakticky bez šance, a navíc má prázdnou pokladnu.

Ředitelem české pobočky Marquisovy agentury se má stát Gustáv Slámečka, ministr dopravy ve Fischerově vládě. To je prý další linka mezi ambiciózním tvůrcem kampaní a novým ministrem financí Rusnokovy vlády.

Druhou americkou agenturou, která hledá uplatnění na předvolebním trhu, je potom PSB, která se však podle České pozice může vykázat skutečnými úspěchy. Tvořila totiž všechny kampaně ČSSD pod vedením Jiřího Paroubka, včetně „grandiózního úspěchu“ v krajských volbách 2008. Nyní však prý ČSSD nemá zájem ve spolupráci pokračovat, agentura si tedy hledala nového „koně“. Našla jej prý v hnutí ANO 2011 miliardáře Andreje Babiše. Česká pozice k tomu poznamenává, že charismatického druhého nejbohatšího Čecha nejspíš žádná z finančně zdecimovaných stran nedokáže přeplatit.

Následuje další výčet úspěchů této agentury, která by měla dělat kampaň ambicióznímu hnutí potravinářského magnáta. „Jsou nejlepší, proto jsme si je vybrali,“ shrnuje Radka Burketová, mluvčí ANO 2011.

V tomto světle působí pozoruhodně i pointa úvah o ambicích agentury Prism Group a jejího vysmívaného šéfa Marquise. Jeho údajný blízký vztah s Janem Fischerem je dán do souvislosti s angažmá expremiéra v Rusnokově vládě. Podle serveru se předpokládá, že řada jejich členů skončí na kandidátkách SPOZ, a nabízí se, že by se protagonistou této strany neměl stát i sám Fischer. Česká pozice proto spekuluje, že by doposud nepříliš úspěšný  Marquis mohl připravovat kampaň pro SPOZ. Ve zcela zřetelném kontrastu je pak vykreslen vztah prokazatelně úspěšné PSB s hnutím Andreje Babiše.      


 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: jav

Mgr. Ing. Taťána Malá byl položen dotaz

znásilnění

Dobrý den, prý pro novou definici znásilnění hlasovalo 169 poslanců. A co ten zbytek? To byl někdo proti? Zajímalo by mě kdo. A ještě víc by mě zajímalo, jak to bude vypadat v praxi. Jak bude oběť prokazovat, že říkala ne? A zvyšují se s novelou i tresty za znásilnění, protože když občas slyším o ně...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Němci – naši nejbližší přátelé.“ Festival v Plzni vzbudil vášně

4:44 „Němci – naši nejbližší přátelé.“ Festival v Plzni vzbudil vášně

Necelý týden před oslavami osvobození se v Plzni uskutečnily česko-německé, respektive bavorské dny …