V podniku Lesy ČR byly vedeny dva druhy smluv. Jedny klasické a druhé přísně tajné. Když se teď dostaly do hledáčku NKÚ, objevilo se v nich již dříve několik nesrovnalostí. Nyní má server iHNed.cz k dispozici další nadhodnocené smlouvy, konkrétně na propagaci a reklamu.
Podle závěrů NKÚ byly za propagaci a reklamu během let 2009 a 2010 zaplaceny desítky milionů korun. U některých projektů panuje podezření, že nebyly ani realizovány a šlo jen o účelové „přelití“ peněz. Například případ firmy EK Media, se kterou byla uzavřena roku 2009 smlouva na mediální služby.
Původní dohodnutá částka byla 1,9 milionu, nakonec bylo firmě vyplaceno 1,43 milionu. Za tuto částku se Lesy ČR dozvídaly, jak o nich píší novináři nebo rady, jak by měly vystupovat v médiích. Když chtěli kontroloři z NKÚ vidět, jaké byly výsledky, nic konkrétního nedostali. Všechny výstupy se prý odehrály ústně.
Podobně podezřele působí i některé částky na reklamu, které daly za ony dva roky dohromady 83 milionů korun. Lesy ČR podporovaly např. cimbálovku Jožky Šmukaře (3,5 milionu) nebo muzikály Baron Prášil (2 miliony) a Je třeba zabít Davida (1,5 milionu). S lesem to sice nic společného nemá, manažeři státního podniku však údajně argumentovali tak, že podporují i „cíle veřejného zájmu“.
Objevily se navíc i problémy při kontrole vymáhání škod. Např. když zaměstnanec Lesů ČR ztratil počítač, když ho odložil u vchodu do trafiky – a podnik po něm nevymáhal škodu. Podobně když jinému zaměstnanci ukradli ze soukromého auta iPhone za 12 tisíc. Lesy ČR vše zaplatily.
Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: pan