Na koho míříte radary, když povstalci nemají letadla? Přečtěte si deset zásadních otázek, které zaslala Moskva ukrajinské vládě

19.07.2014 15:21

První náměstek ruského ministra obrany Anatolij Antonov sepsal deset otázek, na které by velmi rád slyšel odpovědi od kyjevské vlády. Jeho otázky zveřejnil server ruvesna.su. Všechny se týkají katastrofy malajsijského dopravního letadla s 298 lidmi na palubě, které se ve čtvrtek zřítilo právě nad Ukrajinou, nejspíš v důsledku sestřelení.

Na koho míříte radary, když povstalci nemají letadla? Přečtěte si deset zásadních otázek, které zaslala Moskva ukrajinské vládě
Foto: tan
Popisek: Trosky malajského letadla na Ukrajině

Náměstka by především zajímalo, jak je možné, že Kyjev tak rychle našel viníka katastrofy. „Ukrajinské úřady určily viníky tragédie okamžitě. Samozřejmě že podle jejich názoru to jsou ozbrojení proruští separatisté. Na jakých důkazech ale toto obvinění stojí?“ ptá se náměstek Antonov.

Za druhé žádá, aby kyjevská vláda sdělila všechny detaily o použití systému BUK v oblastech bojů. „Proč jsou zde tyto systémy rozmístěny, když separatisté nemají žádná letadla?“ podivuje se vojenský expert.

Celý text v ruštině ZDE

Také je podle něj zajímavé, že Ukrajina, na jejímž území k jedné z největších katastrof v dějinách letectví došlo, projevuje nevídanou nečinnost při zřizování mezinárodní vyšetřovací komise. I to by si podle něj zasloužilo vysvětlení, společně s informací, kdy se o tuto věc konečně začnou zajímat.  

Čtvrtý dotaz směřuje na to, zda jsou představitelé ozbrojených složek Ukrajiny připraveni ukázat mezinárodním odborníkům evidenci zásob raket typů vzduch-vzduch a země-vzduch pro protiletecké raketové systémy, které mohly být příčinou sestřelení letadla.

„Všechno to připomíná snahu o prodlužování informační války, která je proti ruské federaci vedena už několik měsíců. Důsledky této války dlouhodobě pociťujeme,“ neodpustil si v této souvislosti poznamenat náměstek.

„Budou mezinárodní vyšetřovací komisi předány ke kontrole informace o pohybu letadel ukrajinského letectva v den katastrofy?“ zajímá se Antonov dále. Na to navazuje další dotaz, jak je možné, že letoví dispečeři umožnili, aby se letadlo odchýlilo od svého kurzu na sever, přímo do oblasti tzv. „protiteroristické operace“, jak ukrajinská armáda nazývá své tažení.

Souvisí s tím i otázka, proč nebyl pro civilní letadla kompletně uzavřen vzdušný prostor nad oblastmi bojů. „Tím spíše, že v této oblasti neexistuje souvislé pole radiolokátorů pro navigaci,“ upozorňuje náměstek ministra obrany.

Osmý dotaz žádá vyjádření ke zprávě na sociálních sítích, kde španělský dispečer působící na Ukrajině napsal, že spadlý boeing měl být doprovázen dvěma ukrajinskými vojenskými letouny. Další otázka pak žádá vysvětlení, proč ukrajinská rozvědka začala zpracovávat nahrávky konverzace leteckých dispečerů s posádkou letadla, aniž by k tomu přizvala mezinárodní zástupce.

V posledním dotaze se pak náměstek zajímá, zda si ukrajinská armáda vzala ponaučení z podobné katastrofy ruského dopravního letounu Tu-154 nad Černým mořem. „Tehdy ukrajinští státní představitelé odmítali do poslední chvíle připustit účast ukrajinských ozbrojených sil na této havárii. Až když jsme zveřejnili naše nevyvratitelná fakta, byl odhalen pravý viník této katastrofy,“ připomíná Anatolij Antonov.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

Ukrajina (válka na Ukrajině)

Zprávy z bojiště jsou v reálném čase těžko ověřitelné, ať již pocházejí z jakékoliv strany konfliktu. Obě válčící strany z pochopitelných důvodů mohou vypouštět zcela, nebo částečně nepravdivé (zavádějící) informace.

Redakční obsah PL pojednávající o tomto konfliktu naleznete na této stránce.

autor: jav

Ing. Martin Kolovratník byl položen dotaz

Byl byste pro, aby měli cyklisti SPZ?

Cyklisti jsou všude a dost často bohužel nedbají pravidel silničního provozu. Už víckrát se mi ale stalo, že udělali nějaký přestupek a vlastně jim to projde, protože je nemáte jak identifikovat, i když je třeba natočíte nebo je zachytí nějaká kamera. Neměli by mít na kole něco, podle čeho půjdou id...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ani Hitler si to nedovolil. Ochranný artefakt naší země vyvezen do Německa. Katolík drtí Pavla. V neděli akce

18:35 Ani Hitler si to nedovolil. Ochranný artefakt naší země vyvezen do Německa. Katolík drtí Pavla. V neděli akce

„Pokud ten pán neví, co se stalo 15. března 1939, tak je otázka, jestli je pro výkon funkce preziden…