Pavel Bém na ČT ostře diskutoval s náměstkem Hudečka z TOP 09. Dohadovali se o tunelu Blanka

08.07.2014 23:02

Bývalý pražský primátor Pavel Bém před televizními kamerami prohlásil, že tunel Blanka byl ve stavební části téměř hotov již v roce 2010. Zásadní zdržení pak podle jeho názoru přineslo hned několik faktorů, mimo jiné i údajná nečinnost jeho nástupců. A co se týče notného prodražení projektu v řádech miliard, podle Béma nelze u tak složitého projektu koukat na sto milionů sem, sto milionů tam.

Pavel Bém na ČT ostře diskutoval s náměstkem Hudečka z TOP 09. Dohadovali se o tunelu Blanka
Foto: Hans Štembera
Popisek: Bývalý primátor Prahy Pavel Bém

Otevření pražského tunelu Blanka se znovu odkládá, a to na duben 2015. Tentokrát tím politicky utrpí především aktuálně vládnoucí TOP 09. Lze ale po řadě odkladů říci, že k otevření ve slibovaném termínu opravdu dojde? O této otázce v úterních Událostech, komentářích České televize diskutovali bývalý pražský primátor za ODS Pavel Bém a náměstek primátora Jiří Nouza.

Stavebně bylo téměř hotovo už za mě, poznamenává Bém

Úplně první termín otevření Blanky směřoval již do roku 2011. Dnes se ale hovoří o druhém dubnu 2015. „Když tak složitou stavbu neřídíte, nekontrolujete a ještě ji zastavíte, pak si nemůžete myslet, že ji otevřete mávnutím kouzelného proutku,“ podotkl Bém, s tím, že i za něj došlo k řadě chyb velmi komplikované stavby. Chci vám říct to, že v roce 2010 bylo dokončeno 95 % stavební části projektu,“ pokračoval exprimátor.

„To je nesmysl," reagoval na slova exprimátora Nouza s tím, že technologická část, která se stavební částí souvisí, je velmi náročná. TOP 09 prý stavbu jednoznačně řídí. V Bémově éře se prý smlouvy nezařizovaly řádně v souladu se zákonem o hlavním městě Praze.

Bém však oponoval, že je takřka nevídané, že se několik let o stavbě diskutuje a v jistém okamžiku se dokonce zastaví. Radní Nouza přitom podle Béma aspoň trochu věci rozumí, ale to nelze říci o dalších členech vedení Prahy. Soud navíc podle Béma konstatoval, že smlouvy jsou platné a dnes se podle nich staví i platí. Tunel Blanka je o tolik dražší, že došlo ke čtyřem propadům tunelu a bylo třeba užít více betonu, více železa. Stejně tak bylo třeba pracovat s nově přijatou legislativou. „Já jen chci říci, že u tak složité stavby nelze v horizontu deseti let dodržet původní rozpočty. Já bych se netrápil tím, jestli je to o sto milionů korun víc nebo míň,“ poznamenal závěrem Bém.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: mp

Tomáš Zdechovský byl položen dotaz

Právo na opravu

Věci se dají dát opravit už dnes, ale problém je, že oprava často vyjde stejně nebo skoro stejně jako koupit si novou věc. Tak k čemu pak platit za opravu? Nepřijde vám tento zákon EU zase úplně zbytečný? A když dám věc opravit, jakou, pokud vůbec, na ni pak budu mít záruku? Děkuji za odpověď

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Toto není pokus o přepisování dějin...“ Oslavy osvobození. Bez ruské vlajky i hymny

10:13 „Toto není pokus o přepisování dějin...“ Oslavy osvobození. Bez ruské vlajky i hymny

Několik tisíc lidí se zúčastnilo pietního aktu a následného doprovodného programu v Muzeu na demarka…