Podle nového posudku je Opencard předražený, zastaralý a neužitečný projekt

27.04.2015 9:34

Karta Opencard stála Prahu 1,74 miliardy korun, z toho na miliardu přišel provoz, kapitálové výdaje činí 665 milionů korun. Projekt je předražený, zastaralý a neužitečný. Vyplynulo to z posudku společnosti Nexia AP a. s., který si nechalo město zpracovat. Výhodný je projekt podle posudku pouze pro majitele majetkových práv k Opencard, firmu eMoneyServices (EMS). Na dnešním setkání s novináři to řekl Valdemar Linek z Nexia AP. Nexia další rozvoj karty nedoporučila.

Podle nového posudku je Opencard předražený, zastaralý a neužitečný projekt
Foto: Hans Štembera
Popisek: Validátor karty Opencard

"Projekt je nejen investičně, ale i provozně velmi nákladný, aniž by pro město znamenal skutečný přínos," uvedl Linek. Z uvedených 1,74 miliardy korun přišel na miliardu provoz, kapitálové výdaje činí 665 milionů korun.

EMS má prý z Opencard čistý výnos ve výši 650 milionů korun

Pro EMS je ovšem karta "velmi výhodným podnikem", stojí v posudku. "Čistý výnos pro EMS je 650 milionů," uvedl Linek. Reakci EMS ČTK shání.

Primátorka Adriana Krnáčová (za ANO) uvedla, že chce odstranit závislost na jednom dodavateli, protože je pro město nevýhodná. "Máme dokončené všechny podklady, máme všechny informace a posudky od auditorů a soudních znalců, abychom mohli pokračovat ve vyjednávání s EMS," řekla. Zda to bude znamenat konec Opencard, přímo neuvedla.

V Praze se už částečně vrátili k papírovým kuponům

Radní už dříve schválili částečný návrat k papírovým kuponům, které mají být alternativou k Opencard. Ještě letos by navíc podle primátorky měli mít cestující k dispozici otevřenou platformu, na základě které budou libovolně volit mezi různými druhy cestovních dokladů. Kromě elektronických jízdenek jsou ve hře i bezkontaktní platební karty.

Krnáčová už dřív zmínila možnost rozšíření jiné problematické smlouvy s firmou Erika, která dodává SMS jízdenky. Proti tomu se zvedla vlna nevole jak v řadách opozice, tak i koalice.

Karta Pražana pochází z doby primátora Pavla Béma (ODS). Praha ji postupně začala zavádět od roku 2006. Kartu Opencard vlastní asi 1,2 milionu cestujících. Městu postupně docházejí licence pro vydávání nových karet, zároveň končí možnost opětovně prodloužit platnost vydaných karet.


 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: vam, čtk

Jak chcete přimět ANO znovu jednat o důchodech?

Váš záměr byl dobrý, ale evidentně se nepovedl. Myslíte, že jste se tedy jako moderátor osvědčil? A nemáte pocit, že je tu mezi vládou a opozicí až příliš hluboká propast, která se bohužel pro nás čím dál víc prohlubuje a vlastně je to vidět i ve společnosti, která je rozdělená.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Šimone, znám tě, opravdu to půjde dětem?“ Pánek spustil sbírku pro Gazu. Pochybnosti

20:45 „Šimone, znám tě, opravdu to půjde dětem?“ Pánek spustil sbírku pro Gazu. Pochybnosti

Neziskovka Člověk v tísni oznámila, že otevřela humanitární sbírku SOS Gaza pro psychologickou pomoc…