V úvodu pořadu Kurucz vysvětloval, jak se podařilo drahám dostat po delší době do zisku. Nebylo to díky nějakému velkému propouštění, počet zaměstnanců v osobní dopravě se snížil o pouhou desetinu procenta. „Šetřili jsme na režijních nákladech, na marketingových aktivitách, na poradenských činnostech,“ vysvětlil šéf ČD.
Moderátorka Helena Šulcová ale upozornila, že celková ztráta ČD je 34 miliard Kč. K tomu Kurucz uvedl, že roční tržby činí 33 miliard Kč ročně a že na dozorčí radě ČD se bude projednávat plán, jak tento dluh snížit. Toho se má mimo jiné dosáhnout prodejem zbytného majetku a rozvážnou investiční činností.
Na trati Praha - Ostrava prý jezdí vlaky ČD se ziskem
K tomu, že společnost LEO Express podala na ČD žalobu o půl miliardy korun, o které prý přišla tím, že ČD jezdí na trati Praha-Ostrava pod nákladovými cenami, uvedl, že ČD na uvedené trati nemají nejlevnější jízdenky, naopak nejdražší. A že provoz vlaků ČD na této trati je ziskový, i když ne příliš – je to prý „kladná nula“. Odmítl, že by ČD dotovaly jízdenky na trati Praha-Ostrava z jiných tratí.
Vozy s koženkovými sedačkami mají zmizet do dvou let
ČD mají takový plán obnovy vozového parku, který počítá s tím, že staré koženkové vozy by měly zmizet do dvou let. Nejdříve ale nové vozy vyjedou na trať Brno-Břeclav-Olomouc.
Dráhy také chtějí modernizovat železniční tratě. Zatímco na trati z Prahy do Berlína, která je modernizovaná a na které vlaky mohou jezdit až rychlostí 160 km/hod, cestuje ročně milion cestujících, na trati Praha-Plzeň-Domažlice-Mnichov, kde v některých částech trati u Domažlic jezdí vlaky nejvýše 80 km/hod, jede ročně jen 200 tisíc cestujících. Proto je prioritou modernizace této tratě.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vam