„Celá modernizace by měla být dokončena do roku 2020, ale doufám, že se nám podaří tento časový úsek zkrátit,“ uvedl nový ředitel ŘSD.
Dokončení modernizace D1 by mohly zbrzdit rozklady proti stavebním povolením. Dva rozklady již podala organizace Děti Země. I kvůli nim může dojít ke zpoždění modernizace o rok. „Měli by si uvědomit, že dálnice D1 je jednou z klíčových staveb, které Česko má,“ apeluje na ekology. Nicméně věří, že se spolu dokáží dohodnout. „Můj předchůdce s nimi již úspěšně jednal,“ nastínil optimistický předpoklad.
Dobu modernizace by naopak mohl zkrátit vhodný výběr technologie. Minulé vedení ŘSD se rozhodlo pro betonovou metodu. „Jsou tu nějaká nařízení, Ředitelství silnic a dálnic a komise mají nějaké závěry. Předpokládám, že se všechny informace daly dohromady a na základě nich Ředitelství silnic a dálnic rozhodlo,“ vysvětloval. Kubiš chce výběr technologie znovu prozkoumat – na základě diskuze s odbornou veřejností. Zhotovitelům podle něho na metodě nezáleží.
Rychlost dokončení modernizace pak záleží i na ochotě zhotovitelů dodržovat termíny. „Závisí to na dobré vůli zhotovitele. Někde pracují dvacet čtyři hodin denně,“ uvedl.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: luš