Když v roce 2009 odstavený expředseda lidovců Miroslav Kalousek vymýšlel projekt své nové strany, cítil prý, že sázka na obstarožního šlechtice je to pravé. Trefa mu vyšla, protože aristokrat s výstřední češtinou dokázal představovat věrohodnou alternativu upocené a přízemní éry Topolánka s Paroubkem.
Jenže uplynuly tři roky, TOP 09 si prošla vládou, a mnohem spíše než od pohledu stále vyčerpanější kníže ji nyní v očích voličů charakterizují Drábkovy sKarty, hvězdné výkony ministryně Hanákové a Kalouskovo zvyšování daní. Jenže v prezidentské volbě se fenomén „Karla“ podařilo znovu oživit, a tak stratégové z PR oddělení zkoušejí prodat témuž publiku již potřetí stejný vtip.
Jenže stárnoucí Schwarzenberg se podle Šídla nevyhnutelně stává maskotem, a tak i boj za demokracii proti Zemanovi, který si topka zvolila za letošní téma, musí stále častěji svádět Miroslav Kalousek. Ten má podle Šídla řadu kvalit, ale rozhodně mezi ně nepatří schopnost vést vypjatý osobnostní souboj v morální rovině.
Takže by komentátor reklamním mágům z topky doporučil úplně jiný postup. Místo agenta 009 by na billboardy měli pověsit drsnou tvář Miroslava Kalouska, doplněnou sloganem ve stylu: „Na Zemana musí někdo jako já." Bylo by to upřímné, a svým způsobem i pravdivé.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: jav