Smrad z výkalů, hořící pneumatiky, naštvaní Evropané a agresivní uprchlíci. Vítejte ve Francii

02.07.2015 9:04

Situace ve francouzském přístavu Calais se opět dramatizuje. V nejbližším okolí města se podle britského deníku Telegraph shromažďují tisíce uprchlíků, kteří se chtějí dostat na projíždějících kamionech do Velké Británie. Nyní byl navíc na několik hodin přerušen z důvodu založení požáru provoz podmořského tunelu pod kanálem La Manche. Deník Guardian zase upozorňuje na nekonečné kolony kamiónů a zoufalou situaci stovek řidičů.

Smrad z výkalů, hořící pneumatiky, naštvaní Evropané a agresivní uprchlíci. Vítejte ve Francii
Foto: ReproFoto: Youtube
Popisek: Ilegální imigranti ve francouzském Calais naskakují do čekajících kamionů

Požár založili stávkující zaměstnanci francouzské společnosti SeaFrance, kteří zapálili na kolejích pneumatiky. Asi třicet až padesát lidí tak demonstrovalo proti rozhodnutí společnosti Eurotunnel prodat trajektovou přepravu MyFerryLink konkurenční dánské společností DFDS. Obávají se totiž ztráty zaměstnání. Tunel pod průlivem La Manche byl na několik hodin uzavřen a uzavřen byl také přístav. Protestující dělníci byli po chvíli odvezeni policií na místní oddělení a obviněni z toho, že uvedli do nebezpečí životy cestujících. Jak uvedl mluvčí společnosti Eurotunnel, bude proti nim vzneseno také obvinění ze způsobení finančních škod. Do stávky vstoupila také posádka samotného trajektu MyFerryLink.

Terčem kritiky se však stala i britská a francouzská vláda. Generální ředitelka jedné ze zainteresovaných společností P&O Ferries Helen Deeblová obvinila obě vlády z toho, že nejsou schopny garantovat svobodný a bezpečný průjezd civilní i komerční dopravy. „Každý den dosahují ztráty britských firem milionů liber. Demonstranti se velmi snadno dostali do tunelu, aniž by v tom byl někdo schopen zabránit. Moje firma zaměstnává tisíce lidí na obou stranách kanálu La Manche. Podobné protestní akce mohou ohrozit jejich zaměstnání.“

Celý text v angličtině z deníku Telegraph je ZDE

Mluvčí společnosti Eurotunnel také uvedl, že situaci komplikují stovky uprchlíků, kteří se snaží všemi způsoby dostat na projíždějících kamiónech přes kanál. Dochází k častým střetům mezi řidiči a skupinkami mladých mužů z Eritreje, Afghánistánu a Sýrie. V blízkém okolí téměř osmdesátitisícového Calais podle britského deníku Telegraph táboří asi čtyři tisíce uprchlíků, kterým není dle očitých svědků francouzská vláda schopna zajistit ubytování a stravu. Britské ministerstvo vnitra sice minulý týden oznámilo zpřísnění kontroly nákladní dopravy, ale jak britský deník konstatuje, ilegální uprchlíci se na ostrovy poměrně snadno dostávali i navzdory těmto opatření.

Stávka francouzských dělníků znepříjemňuje život zejména řidičům kamionů, kteří vzhledem k bouřlivé stávce probíhající pod kanálem La Manche uvízli v nekonečných kolonách. Na dálnici v hrabství Kent takto čekaly stovky řidičů kamiónů více než dvacet čtyři hodin. Jeden z nich, řidič společnosti TNT Jim Barker, se pro britský deník Guardian podělil o své nepříjemné zkušenosti. V regionu nyní panují velká horka a kamiony se pohybují skutečně „šnečím“ tempem. Přesto má Barker pro stávkující do jisté míry pochopení. „Něco se s tím musí dělat. Rozumím tomu, proč stávkují. Jestliže by mělo dojít ke ztrátě šesti set pracovních míst, řada z nich si jen stěží najde novou práci.“

Celý text v angličtině z deníku Guardian najdete ZDE

Kritikou na úřady však na druhou stranu vůbec nešetří. „Neposkytují nám vůbec žádné informace. Jednají s námi jako s idioty. Jediné relevantní informace se tak získaly díky Facebooku a Twitteru. Webové stránky samotného tunelu jsou zoufalé. Tvrdí se tam například, že doba čekání je pět hodin, což je nesmysl. Já se naposledy se svým kamionem pohnul dopředu před patnácti hodinami.“ Barker si také stěžuje na nevyhovující hygienické podmínky. „Podél dálnice sice stojí přenosné toalety, ale není možné je najít. Řidiči si chodí ulevovat do polí a k živým plotům. Vypadá to tady dost nechutně,“ informoval včera v poledne Barker. 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: pro

Ing. Jana Bačíková, MBA byl položen dotaz

Jak dlouho myslíte, že vaše důchodová reforma vydrží?

Dobrý den, zajímalo by mě, k čemu je dobrá důchodová reforma, na které nepanuje mezi vládou a opozicí shoda? Protože co když se nějaká schválí a jiná (další) vláda, ji zase zruší? Myslíte, že to prospěje něčemu pozitivnímu? Proč je takový problém se dohodnout? Vy jste sice opozici k jednání přizvali...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Že ji neměli rádi? Za tím bude něco jiného. Petr Žantovský tuší, co je za koncem ministryně

4:44 Že ji neměli rádi? Za tím bude něco jiného. Petr Žantovský tuší, co je za koncem ministryně

TÝDEN V MÉDIÍCH Za hodně brutální znásilnění vnímání politiky se dá brát vyjádření Heleny Langšádlov…