Již 18 let vedete základní školu speciální v Lanškrouně. Vítáte tak nedávné rozhodnutí vlády nezavírat speciální a praktické školy? Jaké by případné rušení škol mělo podle vás následky? A co vás osobně, jako ředitelku nejvíce trápí?
K problematice speciálního školství. Je moudré zachovat systém speciálního školství. Nebráním se integraci žáků se zdravotním postižením do běžných škol, vím však, že ne pro všechny děti je integrace vhodná. Jaké by byly důsledky zrušení speciálních škol, bych mohla pouze odhadovat, a to v situaci, kdy by byl přesně stanovený systém péče o žáky se zdravotním postižením v běžných školách, tedy počty žáků ve třídách se žákem s jednotlivými druhy postižení, odpovídající počty pedagogických asistentů, možnosti a dostupnost osobní asistence, finanční normativy, nutné prostorové podmínky, vybavení speciálními pomůckami atd.
Jako ředitelku mě nejvíce trápí špatné uplatnění žáků s postižením v pracovním procesu, u žáků s těžším postižením málo míst chráněného bydlení.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Kateřina Synková