Technologie z Pardubic bude hlídat vzdušný prostor také nad Německem
07.02.2024 15:35 | Tisková zpráva
To, že Češi patří mezi světovou elitu v technologiích souvisejících s bezpečností leteckého provozu, se příliš neví. Úspěchy pardubické společnosti ERA, která navazuje na nejlepší z dědictví tamní legendární továrny Tesla a za tři dekády instalovala přes 160 systému pro sledování leteckého provozu ve více než 67 zemích světa, to však dokazují opakovaně. Navíc v těchto dnech přišla z Pardubic další zajímavá zpráva. ERA úspěšně nainstalovala a otestovala první část sítě stanic svého nejnovějšího přehledového systému pro sledování letového provozu v Německu.
Díky tomu získá Německo pokrytí vzdušného prostoru přelomovou technologií ADS-B. Zákazník – německé řízení letového provozu DFS - svěřil tento projekt pardubické firmě díky dobré zkušenosti s řadou předchozích systémů, které ERA dodala na desítku německých letišť.
Podle smlouvy podepsané v roce 2022 dodá pardubická společnost ERA síť 16 stanic systému založeného na nové generaci technologie známé jako ADS-B. „Cílem projektu je schopnost monitorovat letecký provoz nad celou Spolkovou republikou Německo a tím zvýšit bezpečnost na vytížených letových trasách,“ uvedla Lenka Stejskalová Reichová, tisková mluvčí společnosti s tím, že německé řízení letového provozu (DFS) svěřilo tento projekt pardubické firmě díky dobré zkušenosti s řadou předchozích systémů, které ERA dodala na desítku německých letišť.
ERA v první fázi již nainstalovala polovinu stanic na jihu Německa a otestovala jejich funkčnost úvodními testy. „K dokončení projektu zbývá rozmístit a otestovat druhou část sítě stanic ve východním Německu, tedy od Lipska směrem na sever po ostrov Rujána, což je v plánu do poloviny letošního roku,“ dodala mluvčí společnosti ERA.
„Díky excelentní spolupráci týmů ERA a DFS proběhla instalace ADS-B stanic naprosto hladce. Se systémem MSS-5 i výkonem ERA v projektu jsme velmi spokojeni. Úvodní testy ukazují, že systém je spolehlivý a výjimečně výkonný. DFS je nadšená, že má pro svůj projekt implementace systému ADS-B v Německu za partnera právě společnost ERA,“ uvedl Maxmilian Menk z DFS.
ERA je v Německu dobře známa jako dodavatel řešení pro letištní řízení letového provozu. Její systémy fungují na letištích v Mnichově, Frankfurtu, Hamburku, Lipsku, Düsseldorfu, Stuttgartu, Kolíně, Brunšviku, Berlíně a Langenu.
Dobrý den, zajímalo by mě, k čemu je dobrá důchodová reforma, na které nepanuje mezi vládou a opozicí shoda? Protože co když se nějaká schválí a jiná (další) vláda, ji zase zruší? Myslíte, že to prospěje něčemu pozitivnímu? Proč je takový problém se dohodnout? Vy jste sice opozici k jednání přizvali...
Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
O tuto odpověď jste již vyjádřil(a) zájem. Děkujeme.