Tvrdý ministr Ťok: Rezort dopravy nefungoval. A u mýta zaspal už Stanjura

8. 3. 2015 21:33

Hostem nedělního pořadu České televize Týden v politice byl ministr dopravy za ANO Dan Ťok. Hovořil mimo jiné o tendru na výběr mýta. Když přišel na rezort po Antonínu Prachařovi, ministerstvo prý nefungovalo a Ťok zprovoznil, co se za sto dnů dalo. Následně se obul do exministra Zbyňka Stanjury (ODS).

Tvrdý ministr Ťok: Rezort dopravy nefungoval. A u mýta zaspal už Stanjura
Foto: Hans Štembera
Popisek: Premiér Bohuslav Sobotka doprovodil nově jmenovaného ministra dopravy Dana Ťoka do křesla

"Je to jedna z věcí, kterou řešit musím, ale rád bych zmínil další věci. Já jsem přišel na rezort, který nefungoval. A za necelých sto dní máme ředitele ŘSD," prohlásil ministr s tím, že se pohnula i modernizace dálnice D1 a dostavba dalšího úseku dálnice D3.  

Pokud jde konkrétně o ono mýto, tak kolem něj prý panuje řada mýtů. "My neustále řešíme, kdo na tom vydělal, kdo to bude dělat a tak podobně, místo toho, abychom se bavili o tom, jak to nastavit výhodně pro Českou republiku," poznamenal Ťok s tím, že mýto je třeba nastavit tak, aby mohlo sloužit jako zdroj na výstavbu silnic.

Na přípravu tendru se mu prý nedostává mnoho času, podobně jako tomu bylo u Antonína Prachaře. Tendr měl podle Ťoka připravovat už exministr dopravy Zbyněk Stanjura. "A já mám informace, že se tu na to nesáhlo," upozorňoval šéf rezortu dopravy. Pokud se podaří prokázat opak, Ťok se prý Stanjurovi klidně omluví, ale příliš nevěří, že se objeví důkazy, které by Stanjuru "očišťovaly".

V tuto chvíli je pro stát klíčové připravit projekt mýta tak, aby byl neutrální a mohl se do něj přihlásit jakýkoli zájemce. "Vybereme toho, kdo nám nabídne nejlepší projekt a nejlepší přidanou hodnotu," uvedl šéf rezortu s dovětkem, že je přesvědčen o budoucím efektivnějším výběru mýta.

Opravy nádražních budov a tendr na rychlostní tratě

Ve druhé části svého vystoupení hovořil o převodu nádražních budov z Českých drah na SŽDC, aby tím byla dokončena transformace státních podniků. "České dráhy prodají nádraží SŽDC, čímž se umožní i to, že budeme moct ty nádražní budovy opravovat, na což ČD neměly peníze a možná ani chuť," uvedl ministr.

V tuto chvíli se vede debata s Evropskou komisí o tom, zda by šlo o nedovolenou veřejnou podporu či nikoliv. EK se k tomu vyjadřovat nebude, resp. bude jen v okamžiku, kdy o to požádá nějaký subjekt z EU.

V závěru oznámil, že při návštěvě Jižní Koreje projevily tamní orgány zájem o vstup do otevřené soutěže na budování vysokorychlostních vlakových tratí. Ťok počítá s tím, že takováto soutěž vypsána bude.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

autor: mp

Bety.cz - magazín nejen pro mámy - horoskopy, recepty, diskuse, soutěže

reklama
Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Až zjistíte, kde byl Sobotka, dejte mi vědět! Že byl na víkendovém jednání ČSSD klid, jak se tvrdilo? Máme zcela jiné informace

17:55 Až zjistíte, kde byl Sobotka, dejte mi vědět! Že byl na víkendovém jednání ČSSD klid, jak se tvrdilo? Máme zcela jiné informace

Údajně není pravda, že by sociální demokraté na svém jednání ústředního výkonného výboru v Hradci Kr…