Tvrzení Bárty důrazně odmítám, rozčiloval se ministr Dobeš v ČT

03.06.2012 13:50

Hosty druhé hodiny Otázek Václava Moravce České televize v neděli byli šéf Asociace krajů a jihomoravský hejtman Michal Hašek (ČSSD) a ministr dopravy Pavel Dobeš (LIDEM). Řeč přišla jak na plánovanou modernizaci nejvytíženější české dálnice D1, tak na další problémy.

Tvrzení Bárty důrazně odmítám, rozčiloval se ministr Dobeš v ČT
Foto: Filip Jandourek
Popisek: Pavel Dobeš

Dobeš v pořadu prohlásil, že se připravuje řada projektů, které mají nahradit ony problémové. Takovýmto novým projektem je i snaha získat evropské peníze na rekonstrukci dálnice D1. Dobeš v této souvislosti věří, že se mu podaří vyčerpat všechny prostředky, které byly České republice v tomto období přiděleny. Problémy s plánovanou rekonstrukcí D1 ostatně vedly i k odchodu pověřeného ředitele ŘSD Reného Poruby. Nebyl nucen odejít kvůli politickým tlakům?

Liberalizace železnic

„Já se opravdu nedomnívám, že bychom činili personální změny kvůli politickým tlakům nebo kvůli tlaku nějakých firem. Je to naprostý nesmysl a absolutně to odmítám,“ prohlásil v pořadu ministr. Reagoval tak na tvrzení svého někdejšího kolegy poslance Víta Bárty (VV), který o takovýchto tlacích mluvil.

Následně přišla řeč na liberalizaci železniční dopravy. V prosinci se na tratě dostane další soukromý dopravce Leo Express a bude bojovat o cestující s Českými drahami a společností Regio Jet Radima Jančury. Hašek k problematice liberalizace poznamenal, že neuvolňuje konkurenci v maximální možné míře, protože dosud není jasné, jakým způsobem bude regionální doprava financována.

A proč to není jasné? Podle jihomoravského hejtmana je to především proto, že vláda premiéra Petra Nečase (ODS) odmítla dodržovat memorandum, které hejtmani uzavřeli s úřednickou vládou Jana Fischera, a rozhodla se přislíbené dotace snížit.

K liberalizaci železnic by mohlo přispět i to, pokud si budou soukromí dopravci vzájemně uznávat jízdenky. To, zda bude jeden lístek platit pro více dopravců, bude teprve předmětem vzájemného jednání. Majitel společnosti Leo Express Leoš Novotný v pořadu prohlásil, že se takovéto dohodě nebrání. Podnikatelé na železnici by se totiž podle jeho názoru měli spojit proti společnému „nepříteli“, a to silniční dopravě.

Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: mp

Ing. Věra Kovářová, MIM byl položen dotaz

věk dožití ve zdraví

Sama zde píšete toto: ,, V roce 2017 byl obvyklý věk dožití ve zdraví u mužů 61 let a u žen 62 let.“ Jak ale tedy vysvětlíte, že vy prosazujete odchod do důchodu déle, a to třeba i o 5 a více let?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Další velký plán, jak zatočit s „dezinfem“. Tentokrát od Lipavského. Ozval se smích

22:58 Další velký plán, jak zatočit s „dezinfem“. Tentokrát od Lipavského. Ozval se smích

Piráti představili svůj 12bodový plán pro boj s dezinformacemi, v němž požadují, aby další ministers…