Už v květnu přitom naše redakce upozornila na skutečnost, že tato velkorysá smlouva byla uzavřená velmi narychlo a pro dopravní podnik je podle našich zdrojů značně nevýhodná. To nám prozradili dva vysocí zaměstnanci DP, kteří jsou o formování smlouvy informováni.
Proti tomuto nařčení se ale Siemens brání. „Jednání o nové smlouvě Full Service na údržbu linky C pražského metra probíhala několik měsíců a ve finální fázi samozřejmě probíhala za účasti vedení obou společností,“ řekla nám Petra Kracíková ze společnosti Siemens.
Naše zdroje, které si přejí zůstat v anonymitě, ovšem dodávají: „Byl obrovský tlak, aby se to stihnulo za Gillara (někdejší generální ředitel, pozn. red.) podepsat. Nejvíce proti byl paradoxně současný ekonomický ředitel Peter Hlaváč, ale i ten nakonec udělal, co se po něm chtělo.“
„Servis kolejových vozidel je velmi problematická záležitost, proto je potřeba si zajistit všechny dostupné podklady včetně auditu, aby bylo možno odpovědně rozhodnout,“ doplnil pro PL člen dozorčí rady Michal Štěpán.
ParlamentníListy.cz již delší dobu sledují zákulisní změny v Dopravník podniku. Ty hlavní se týkají především pozice ředitele bezpečnosti, tlaku na odchod ekonomického ředitele Hlaváče a rovněž „změny“ smlouvy s firmou Siemens, za kterou mnoho z námi oslovených zdrojů vidí nevýhodnost a ukvapenost někdejšího vedení.
Siemens Mobility, s.r.o. zastupuje Roman Kokšal (který byl v minulosti opakovaně fotografován na akcích Českých drah po boku nechvalně proslulého Petra Žaludy) spolu s Josefem Capouškem. Další z řady firem, které nesou slovo "Siemens" ve svém názvu, je shodně znějící eseróčko. Jeho základní kapitál činí 571.080.000 korun a jeho jednatelem je Eduard Palíšek a Němec Michael Axmann. Obě zmíněné firmy sedí na adrese Siemensova 1, přičemž se nejedná o žert, dotyčná ulice na Praze 5 skutečně existuje.
Tématu se budeme nadále věnovat.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tomáš A. Nový