Za tragédii ve Studénce prý může i stát. Nedělá v této oblast téměř nic, varuje expert

25.07.2015 12:35

Podle proděkana dopravní fakulty Petra Moose může za tragédii ve Studénce i stát. Ohledně nehody kamionu s pendolinem, při které zahynuli tři lidé, se vyjádřil pro server Aktuálně.cz.

Za tragédii ve Studénce prý může i stát. Nedělá v této oblast téměř nic, varuje expert
Foto: Hans Štembera
Popisek: Minuta ticha za mrtvé vlakového neštěstí ve Studénce

„Stát je nepřímým viníkem této tragédie, a není to zdaleka poprvé. Snad si až teď politici konečně uvědomí, jak svým nekompetentním rozhodováním hazardují s lidskými životy,“ uvedl bývalý ministr dopravy pro Aktuálně.cz.

Rozhořčilo jej především to, že i přestože byl páteřní železniční koridor do Ostravy nedávno poměrně nákladně modernizován, byly na něm zanechány přejezdy, které jsou velmi nebezpečné. „Ten přejezd ve Studénce patří k vůbec nejnebezpečnějším. Ministerstvo dopravy a Správa železniční dopravní cesty v tomhle směru až neuvěřitelně zaspaly. Varování odborníků na rizika, která tyto přejezdy představují, nebraly vážně, ignorovaly je,“ kritizoval Moos s tím, že myšlenky a návrhy, že na podobných železničních koridorech nebude přímé křížení železnic a silnic, tu jsou již odedávna. Podle serveru Aktuálně.cz je na železničním koridoru Praha – Ostrava podobných nebezpečných přejezdů 88. 

Moos stát rozhodně nešetřil, jeho počínání nazval dokonce hrubým zanedbáním bezpečnostních standardů, které se v Evropě stávají závaznými. „Asi jen pro Česko ne. Například Slováci to už dávno pochopili a jejich nové železniční koridory tomu odpovídají,“ řekl s tím, že vina českého státu na nehodě tu rozhodně je – v tom, že nevyčlenil peníze na odstranění přímých přejezdů na páteřních železničních koridorech. Zároveň je podle něj možné například i jiné bezpečnostní řešení – například automatické vysunutí zábrany ze svršku silnice, což žádná z koridorových tratí nemá.

Původní text ZDE.

„Stát v bezpečnosti silničního provozu nedělá nic anebo téměř nic,“ uzavřel s tím, že poslanci svým furiantsvím přinášejí do Česka jen další rizika. To zmínil v souvislosti s uvažovaným zvýšením rychlosti na dálnicích na sto padesát kilometrů v hodině. 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: vef

Ing. Jana Bačíková, MBA byl položen dotaz

Jak dlouho myslíte, že vaše důchodová reforma vydrží?

Dobrý den, zajímalo by mě, k čemu je dobrá důchodová reforma, na které nepanuje mezi vládou a opozicí shoda? Protože co když se nějaká schválí a jiná (další) vláda, ji zase zruší? Myslíte, že to prospěje něčemu pozitivnímu? Proč je takový problém se dohodnout? Vy jste sice opozici k jednání přizvali...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„EU nikdy nebude na hranicích střílet,“ slíbil Rakušan. Ale narazil

14:05 „EU nikdy nebude na hranicích střílet,“ slíbil Rakušan. Ale narazil

„Migrační solidarita je falešná a ďábelská hodnota,“ vzkázal právník Robert Kotzian ministru vnitra …