Jízda po silnicích druhých a třetích tříd připomíná spíše slalom mezi výmoly, hodnotí dopravní situaci Jiří Jindra

14.09.2016 17:35

ROZHOVOR „Bohužel dálnice a silnice první třídy spadají pod ŘSD a kraj na ŘSD nemá asi žádný vliv, protože co se dělo v Plzeňském kraji o prázdninách na silnicích a dálnici, to byl horor. Ale to nejsou jen problémy Plzně. V podstatě všechny silnice druhých a třetích tříd jsou v mizerném stavu. Jízda po nich je spíše slalom mezi výmoly. To nepřispívá ani bezpečnosti, ani technickému stavu vozidel, která se po nich pohybují,“ říká kandidát do zastupitelstva v Plzeňském kraji.

Jízda po silnicích druhých a třetích tříd připomíná spíše slalom mezi výmoly, hodnotí dopravní situaci Jiří Jindra
Foto: Archiv JJ
Popisek: Jiří Jindra (SsČR) - koaliční lídr do krajských voleb v Plzeňském kraji

V říjnových krajských volbách budete kandidovat jako Soukromník za velkou koalici spolu se Starosty a nezávislými, hnutím Občané patrioti a Svobodnými, jak složité bylo jednání o koalici?
 
Na naší čtyřkoalici je jasně vidět, že pokud se chce, dá se domluvit a uskutečnit skoro vše. Samozřejmě že jednání, hlavně z počátku, byla složitá, ale postupem doby se vše vyjasnilo a nyní čtyřkoalice funguje jako dobře namazaný stroj.
 
Čím byste své voliče přesvědčil, aby dali hlas právě vaší koalici?
 
Já sám jsem přesvědčen, že tak široké spektrum, jak názorové, tak i odborné, jako má naše čtyřkoalice, může oslovit velkou část voličů. Myslím, že naše kandidátka je jedna z nejkvalitnějších. Máme stínovou radu a velice kvalitní program. Já vím, je poměrně rozsáhlý a dlouhý a dá zabrat ho celý přečíst, ale věřím, že každý si tam něco najde.
 
 
Sám přiznáváte, že dopravní infrastruktura Plzeňského kraje je v příšerném stavu, kde je změna potřeba nejvíce a co pro její zlepšení budete chtít udělat?
 
Já si už ani nepamatuji, kdy se systematicky investovalo do rozvoje infrastruktury. Jen se řeší velké průšvihy, ale obnova anebo nová výstavba postrádá jakoukoliv systémovost. Máme sice v Plzni část Západního obchvatu, ale chybí jeho hlavní a podstatná část – spojka Křimice – Radčice – Lochotín, která měla být budována jako první, neboť most Generála Pattona, spojující centrum města s Lochotínem, je ve špatném stavu. Tato část okruhu by mostu ulevila a zároveň umožnila jeho opravu bez kritického omezení dopravy. Bohužel dálnice a silnice první třídy spadají pod ŘSD a kraj na ŘSD nemá asi žádný vliv, protože co se dělo v Plzeňském kraji o prázdninách na silnicích a dálnici, to byl horor. Ale to nejsou jen problémy Plzně. V podstatě všechny silnice druhých a třetích tříd jsou v mizerném stavu. Jízda po nich je spíše slalom mezi výmoly. To nepřispívá ani bezpečnosti, ani technickému stavu vozidel, která se po nich pohybují.
A co se dá udělat? Zavést systémovost ve spolupráci s ŘSD a lépe hledat peníze na obnovu a výstavbu.
  
V jakém časovém horizontu si myslíte, že by situace mohla být výrazně lepší?
 
To opravdu nedokážu odhadnout. Nejdříve se musejí sehnat peníze a vše papírově zastřešit (a pokud to jsou peníze z EU, to papírování je převelice zdlouhavé). Problém je v tom, že už vše mělo být dávno v běhu. Na Slovensku to trvalo skoro dva roky a rok se intenzivně pracovalo. Ale to je Slovensko, které si myslím, že nás v tomto směru už dávno předběhlo. Takže tohle fakt nedokážu ani odhadnout.
 
 
Plzeňský kraj se pyšní celou řadou památek a zajímavostí, kvůli kterým určitě stojí za to ho navštívit, většina z nich ale svůj potenciál nevyužívá a potřebovala by rekonstrukci, co konkrétního s tím budete chtít udělat?
 
A jsme zase u toho. Nejprve se musejí sehnat peníze. Spousta takových památek je ve vlastnictví malých obcí a ty nemají na opravy. A pokud nemají žádného donátora, tak jim jen zbývá čekat, co jim stát a kraj dají. A tam je také zapotřebí trošku sáhnout do přerozdělování.
 
Napadá vás nějaké rychlé řešení, jakým zvýšit cestovní ruch právě v Plzeňském kraji?
 
Rychle, co je to rychle? Deset let se nic nedělo a teď honem, honem? To takhle není. Nejdříve musíme ten kraj zpřístupnit. Ale zase systematicky. K čemu je mi cyklostezka, která vede odnikud nikam anebo někde dokolečka, když nemám, jak se k ní na kole dostat, anicž pojedu po frekventované silnici? Tady kraj velice zaspal. Cyklostezka není jen čára na chodníku. Ano, tu uděláte rychle. Ale zkusili jste jít po takovém chodníku, kde se za čárou prohánějí cyklisté, s dětmi anebo přes takovou „cyklostezku“ nastupovat anebo ještě lépe vystupovat z autobusu? Takhle tedy rozhodně ne. Raději pomalu, ale pořádně a smysluplně...
Kraj bohužel nemůže podpořit podnikání související s cestovním ruchem snížením daňové zátěže anebo snížením státní byrokracie (třeba EET), ale může omezit svou vlastní byrokracii a může místně podporovat drobné živnostníky už třeba tím, že jim zajistí propagaci anebo že jim alespoň třeba spraví cestu.
 
Jak jsou na tom podle vás pravidla pro malé živnostníky? Jsou až příliš přísná?
 
V současné době jsou velmi přísná, ale hlavně nepřehledná, nejednoznačná, zmatečná a tak rychle se měnící, že problematiku nestačí sledovat ani finanční poradci a právníci. A co teprve takový malý živnostník. V pracovním tempu kolikrát nemá šanci zjistit, že je někde nějaký přílepek zákona, který se ho týká. Ale neznalost neomlouvá a úředníci čekají na chybu a hned ji potrestají. Víte třeba, že na dotaz od FÚ (finančního úřadu) musíte reagovat do pěti dnů od zaslání dotazovacího e-mailu? Ukažte mi nějaký úřad, který udělá něco za pět dnů. A pokud nesplníte, pokuty 10, 30 a 50 tisíc. A to se vůbec nemusí jednat o vaši chybu…
 
Myslíte si, že zavedení EET nějak omezí podvodníky, nebo spíše omezí činnost slušných podnikatelů?
 
EET bude likvidační pro spoustu malých živnostníků. Ne z důvodu, že nebudou moci krást, jak se dozvídáme ze sdělovacích prostředků, ale že to nebudou umět a že to bude brát čas a stát spoustu vedlejších nákladů. Dokážete si představit, že k vám přijde instalatér s batohem a pracovní brašnou. Z brašny vyndá nářadí a těsnění a za pět minut vám opraví kapající kohoutek. Pak vyndá z batohu tablet, tiskárnu, 3G modem a začne běhat po bytě, kde bude nejlepší signál, po půl hodině sprostých slov vám dá účtenku na 50 korun, vše zase zabalí a půjde dál… Že je to blbost? Že se to instalatéra netýká? Netýká. Zatím. Ale pojďme k realitě. Máte hospodu. Chodí k vám denně 300 lidí na oběd. Kdyby jednou účtenkou ztratil hospodský jen deset vteřin, tak to je za dobu oběda 3 000 vteřin. To je skoro hodina. Vzhledem k tomu, že obědy jsou od 11 do 13 hod., si každý zjistí, že bude muset přijmou třeba další pracovní sílu, aby to stihl anebo si počkáte déle nebo on přijde o kšeft. A těch 18 miliard? To je naprostý nesmysl, naprosto falešné a scestné číslo. Bohužel voliči slyší na slova pana ministra financí „všeci kradnú“. Kdo bude chtít podvádět, zase si najde cestičku. Navíc v Chorvatsku už EET chtějí zrušit, protože to nic nepřineslo (kromě zastavení růstu ekonomiky) a zbytečně to zatěžuje stát. To se ale ze sdělovacích prostředků nedozvíte.
 
 
 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Barbora Richterová

Mgr. Ing. Taťána Malá byl položen dotaz

znásilnění

Dobrý den, prý pro novou definici znásilnění hlasovalo 169 poslanců. A co ten zbytek? To byl někdo proti? Zajímalo by mě kdo. A ještě víc by mě zajímalo, jak to bude vypadat v praxi. Jak bude oběť prokazovat, že říkala ne? A zvyšují se s novelou i tresty za znásilnění, protože když občas slyším o ně...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Pochopte, senioři, vy také musíte přispívat na zbraně. Profesor Keller a vládní nesmysly

18:59 Pochopte, senioři, vy také musíte přispívat na zbraně. Profesor Keller a vládní nesmysly

„Pokus o logickou argumentaci se stává pro příslušné orgány indicií, že možná pracujete pro cizí záj…